mess_id = 1458877
Blabous * (9.8.2001 20:55)
tak doufam, ze tu odhalime vsechny nejasnosti, zacnu prvni a snad jeste nekdo bude chtit neco vedet...

takze, jak to bylo s Lennyho zenou?
1. umrela ve sprse, jak se to zda skoro cely film (Teddy pri hadce po smrti Jimyho kecal)
2. zabil ji Lenny inzulinem (Teddy nekecal a pribeh Sammyho Jenkise byl Lennyho pribeh)
3. neumrela a pote co Lenny zabil Teddyho zili s Lennym stastne az do smrti (viz kratickej zaber, kdy lezi potetovany Lenny -tedy po uraze- se svoji zuenou v posteli
mess_id = 1458900
KevSpa * (9.8.2001 21:05)
Blabous: Jestli to dobře chápu, tak to jsou možnosti. A já si myslím, že ji zabil tím inzulínem.
mess_id = 1458939
Blabous * (9.8.2001 21:16)
KevSpa: a proc si myslis ze si slizoun Teddy nevymejslel a co znamenal ten zaber se zenou v posteli?

tobe je to jinak jasny?
mess_id = 1458952
KevSpa * (9.8.2001 21:18)
Mně to moc jasný není, takže fakt nevím, ale myslím, že takhle to je.
Ale Memento je tak dobrým filmem právě proto, že může mít mnoho různých point.
mess_id = 1459225
Luke * (9.8.2001 23:56)
blabous: Lenny byl Sammy. Je to tam z jednoho zaberu (nebudu rikat kde, nechci spoilovat) videt.
mess_id = 1459238
oleav * (10.8.2001 0:16)
luke: ja si myslim to sami
mess_id = 1459260
Cival * (10.8.2001 0:44)
Blabous: Mas velky stesti - tenhle klub jsem vcera zakladal, ale zaseklo se mi tom pripojeni:-) Me osobne je vsechno celkem jasny. IMHO zabil Lenny Teddyho i svoji zenu - byl totiz lehce posedlej touhou po pomste - delal si vsechno tak jak chtel, aby to vychazelo do planu jeho pomsty a pak na to vzdycky zapomnel.
mess_id = 1459518
Luke * (10.8.2001 8:39)
Na tom, koho zabil, vubec nezalezelo... slo tam o tu mentalitu, ze se dobrovolne uvrhne do smycky, jen aby mel co delat. Sam sobe si vykope diru, pracne z ni vyleze, jen aby si ji vykopal znova. IMHO to je podobne jako Lost Highway proste jen vstup do dlouhyho pribehu.
mess_id = 1459603
His * (10.8.2001 9:29)
imho mohl nejaky sammy jenkins existovat...i s podobnou poruchou, pouze bez diabeticke manzelky...
Luke: jak muzes spoilovat, kdyz to vsichni videli?..:-)
mess_id = 1460054
kuccy * (10.8.2001 12:34)
Ja si myslim ze Lenny byl Sammy.
Ale myslite si, ze opravdu nemel kratkodobou pamet, nebo si vsechno vymyslel a jenom to "hral"? Mohl to bejt masovej vrah, ktery objizdi mesta a zabiji podle svyho vzoru....
Ale to taky nemusi byt vubec pravda a to se mi na MEMNTU uplne nejvice libi!
mess_id = 1460155
His * (10.8.2001 13:13)
rozhodne nebyl vedomy masovy vrah....to by celej film ztratil smysl...
mess_id = 1460715
Blabous * (10.8.2001 18:25)
Luke:
v tomto klubu nemuze nic byt spoiler... myslis ten zaber, jak cvrnka/picha manzelku do stehna? ten ale podle me nic nedokazuje, ten muze bejt stejne vysnenej jako Sammy Jenkis

taky jsem rozhodne proti vedomemu masovemu zabijeni

co si myslite o tom zaberu jak lezi uz potetovanej s manzelkou v posteli???
navic mam pocit ze ma v nem na leve strane prsou vytetovano "I did it" a ona ho hladi v miste toho napisu... jenze ten zaber je tak kratkej
mess_id = 1460950
Luke * (10.8.2001 21:01)
blabous: Ne, je to cca 0,5 sek, kdy namisto Sammyho najednou sedi v ustavu Lenny. Vsiml jsem si toho az napodruhe.

Kde lezi potetovanej s manzelkou? Neni to cirou nahodou Natalie nebo ta devka? V jedne scene to rpece neni dost dobre jasny, jestli je v posteli s devkou nebo s manzelkou.


mess_id = 1461247
Blabous * (11.8.2001 3:13)
aha, tak Lenny v ustavu mi unik...
mno ted kdyz se na to nemuzu kouknout tak no nelze rict jiste, ale je to uplne jiny prostredi nez u Natalie nebo v motelu navic ty zensky jsou dost odlisny, takze jsem si celkem jistej, je to nekde na konci behem hadky s Teddym, nebo snad az po ni, behem ty hadky je spousta flashbacku, tak snad jeden z nich... mno jestli to nikdo jinej nezaznamenal, tak tu asi fantaziruju
mess_id = 1461286
Luke * (11.8.2001 10:11)
Kdyz tam poprve byla ukazana Lennyho zena, tak mi prisla hrozne podobna Natalii. :) Ale nastesti, to bylo jinak. Btw: ten reziser natocil predtim kratkou detektivku s podobne uchylnym stylem.
mess_id = 1462661
Ferguss * (12.8.2001 19:29)

Blabous: Toho záběru potetovaného Leonarda a jeho ženy jsem si nevšiml. Ale nemohlo to být tak, že to byla pouze jeho představa nebo sen ?


Pokud jde o to, že by Lenny mohl být vědomý masový vrah ... No připadá mi to už trochu překombinované. Navíc se sám pokusí smyčku věčné pomsty ukončit tím, že si nechá vytetovat poznávací značku Teddyho auta a tím se zbaví člověka, který ho používal jako nájemného vraha.


A měl bych jeden dotaz. Jaký si myslíte, že byl vztah Teddyho a Natalie?


mess_id = 1462680
Blabous * (12.8.2001 19:41)
hm, predstava nebo sen tam mohla bejt pulka veci...

ad Teddy a Natalie - Teddy mel akorat nejaky drogovy ksefty s tim Jimmym na kteryho postval Lennyho... nic vic podle me... mas nejaky stopy ze neco bylo?

a proc si Lenny zapsal Teddyho znacku to je pro me uplan zahada...
mess_id = 1462690
Luke * (12.8.2001 19:46)
blabous: ze stejneho duvodu, z jakeho spalil tu fotku. Chtel, aby mel jeho zivot smysl a vedel, ze to vsechno stejne zapomene. Jedine tim, ze po nekom patral, si drzel zdravy rozum. Jinak by nemel co delat a skoncil by jako Sammy. Ve skutecnosti na konci filmu pribeh nezacinal ani nekoncil, ale byl tak nejak uprostred. :)
mess_id = 1462703
Blabous * (12.8.2001 19:53)
haha, kde byl pribeh na konci filmu jsme sahodlouze rozebirali s Hisem... ale teda z trochu jineho pohledu : )
hm, zajimalo by me jak si nasel dalsi obet po Teddym... : )
mess_id = 1462704
Luke * (12.8.2001 19:53)
Po Teddym snad uz zadnou dalsi obet nemel...
mess_id = 1462719
Ferguss * (12.8.2001 19:59)

Luke, Blabous: Já to vidím jinak. Lenny se pokusil věčnou pomstu ukončit. Tím, že si na ruku vytetoval poznávací značku Teddyho. V té chvíli si uvědomil jak s ním Teddy manipuluje a využívá ho. Věděl, že všechno zapomene a bude Teddyho považovat za vraha své ženy.Tím, že se ho zbaví se zbaví člověka který by ho stále používal k dalším a dalším vraždám.


ad Teddy a Natalie: No ve chvíli, kdy Leonard sedí v baru se ho Natalie ptá. "Takže ty si nic napamatuješ jak vyprávěl ten policajt ?"  a pak si to ověří tím pitím. Takže Teddy jí o Leonardovi vyprávěl. Otázka zní proč ?    


mess_id = 1462723
Blabous * (12.8.2001 20:00)
no ve filmu ne, ale jestli uz nemel vubec zadnou, tak ztratil jeho zivot smysl a prisel o zdravej rozum...
ja si myslim, ze nemel a skoncil jako troska v naruci milujici manzelky (viz ta scena kterou jsem tam videl jenom ja : )))
mess_id = 1462727
Blabous * (12.8.2001 20:02)
to bylo na Luka...

mam tam proste takovou soukromou pointu : )
mess_id = 1462731
Ferguss * (12.8.2001 20:05)
Navrhuju společnou návštěvu kina a následnou hloubkovou diskuzi.
mess_id = 1462740
Blabous * (12.8.2001 20:12)
jsem za, muzem tenhle klub pouzit na domlouvani... premiera (tzn. nejspis nejblizsi moznost jak to videt) je 30.8.
mess_id = 1462762
Luke * (12.8.2001 20:24)
OK, zastrelil Teddyho, vylezl ven, opsal si zase SPZ a odjel. Nekdo prijel, vzal si Teddyho auto a tim si to spocital. Ehm.
Ferguss: To zni rozumne... je jasny, ze Natalie a Teddy se znali.
mess_id = 1462766
Blabous * (12.8.2001 20:28)
no jasne, ale rek bych, ze ji znal jen jako "tu Jimmyho holku"... jestli Teddy vyuzival Lennyho delsi dobu, tak se asi znamejm pochlubil : )
mess_id = 1462779
Luke * (12.8.2001 20:40)
Anebo byl Teddy pojistovak, co mel za ukol Lennyho hlidat. Jak vam sedi tohle?
mess_id = 1462785
Blabous * (12.8.2001 20:44)
hm zustal bych u toho, ze oficialne byl Teddy policajt... hajzl neni povolani
mess_id = 1462796
Luke * (12.8.2001 20:49)
To zni dost predpojate vuci zamestnancum pojistovny. At si o nich myslis ve skutecnosti, co chces, ve filmu mohl byt klidne Teddy pojistovacim agentem (podobne jako Lenny (vysetroval Sammyho)), ktery mel zjistit, jak zle na tom Lenny je. Dal se dohromady s Natalii, domluvili se na vrazde Jimmyho (protoze penize) a dal je to pochopitelne.
mess_id = 1462813
Blabous * (12.8.2001 20:59)
Luke:
ehm to je nedorozumeni... Teddy byl hajzl, ne zamestnanci pojistovny

ty mi to cely bortis...
1. Natalie milovala Jimmyho... nechtela ho rozhodne zabit
2 Teddy byl policjat, nebo sakra ne?

tak me napada... Dodd byl jenom nekdo, koho chtela Natalie z buhvijakyho duvodu zmlatit??? ale Dodd sel puvodne po Jimmyho aute (ve kterym uz sedel Lenny)...
(ok, so what am I doing? ... Oh, I'm chasing this guy. ... No... he's chasing me.)
... ale proc po nem Dodd sel, odkud se vzal Dodd?
mess_id = 1462824
Luke * (12.8.2001 21:05)
Zenska pro penize zabije, to je stara pravda. Teddy MOHL byt policajt, ale nikde to neni dokazany. Jen to rika. A protoze je hajzl, tak muze stejne tak dobre lhat.

Dodd byl Jimmyho partakem a vedel o penezich v kufru (kam se vlastne podely?). Jakmile zjistil, ze je Jimmy mrtvy, tak se zacal zajimat a chtel prachy zpatky. Jenze Natalie (dost mozna i Teddy) je chteli taky, jenze se bali Dodda - na toho pak pouzili Lennyho, takze o penezich vedeli jen oni dva a vse bylo v suchu.


mess_id = 1462885
Ferguss * (12.8.2001 21:42)

Teddy šel po penězích od začátku, o ty šlo, proto poslal Leonarda na Jimyho. Jestli jste si všimli tak se pokusil několikrát auto s penězi získat ale nikdy to nevyšlo. Dodd byl Jimyho parťák (možná šéf), který prostě sháněl svoje peníze. Proto se ho možná bála Natalie a pokusila se proti němu Leonarda poštvat.


A to kino stoprocentně dohodneme.


mess_id = 1462895
Blabous * (12.8.2001 21:48)
mno jo vidis, to tam vsecho bylo, pamet mi neslouzi...
uz mi z toho hrabe, dokud to jeste jednou neuvidim, asi se to bude zhorsovat...

btw. prosel jsem oficialni stranky...
to prepadeni Shelbyovych bylo 24.2.1997
Leonarduv prijimaci formular do cvokarny je z 16.1.1998 (kde byl mezitim? to byl bez pameti rok doma, nez ho zacali lecit? - je tam uplne zakladni diagnoza "behem pohovoru pacient nekolikrat zapomnel, jak se jmenuju") a je v nem, ze je Shelbyho zena mrtva
z cvokarny zdrhnul v zari 1998
mess_id = 1462911
Ferguss * (12.8.2001 21:54)
Jestli budu v téhle diskuzi ještě chvíli pokračovat tak skončím v ústavu taky :-) Odcházím spát.
mess_id = 1462920
Luke * (12.8.2001 21:59)
ferguss: To rikam...
mess_id = 1462968
Jonash * (12.8.2001 22:23)
Nezname se, ale nemohu se nepridat. Memento = spousta zpusobu vykladu, a to me bavi. Teddy byl policajt. Myslim, ze to bylo na tom ridicaku, co L. sehnala Natalie. N. Jimmyho milovala (dosti zduraznovano, aby nebylo pochyb), ale ty prachy ji rozhodne lhostejny nebyly. Dodda chtela z nejakeho (snad nepodstatneho) duvodu zmlatit. Poslala ho na L. - ohrozuje-li ho, bude se mu branit. Pritom nakecala L., ze Dodd po ni chce Jimmyho penize. Ale on ji kvuli nim nezmlatil (vyckava v aute po rane od L.), takze o nich treba ani nevi. I kdyz Dodd pase po tom Jimmyho jaguarovi... Co se tyce promeny Sammyho v Lennyho v tom ustavu ve flashbackovych zaberech po Teddyho vypadu, pripada mi to jako borteni L. "bezchybneho" pametoveho systemu, dukaz o nejiste pravde vzpominek. Zmatek. A pak ten zaber na potetovaneho L. s jeho zenou v posteli. Kamera prejizdi z potet. L. tela na zenskou postavu. Soustredeny vyraz a vitezoslavne: "Yes, I get it!", kdyz je temer na konci zaberu ukazana jeji tvar - jeho zeny. Ziskava vladu a moc nad svymi vzpominkami, dokaze vytvorit novou vzpominku. Napada me: On mel vubec k te sve zene takovy nezdravy vztah. Prostitutce naaranzuje manzelciny veci... Nezabil ji vazne on sam?
mess_id = 1463230
His * (13.8.2001 8:38)
dodd x natalie.....partak jejiho bejvalyho, co chce penize zpet....natalie vyuziva lennyho k odstraneni hrozby....imho si to cele nevymyslela
tateovani a manzelka v posteli.....ty zabery jsou dva na j=konci filmu.....lenny lezi na posteli a manzelka mu hladi napis "i've done it"....pod krkem lze videt zrcadlove slova "..raped and..." coz ukazuje na napis "john g. raped and murdered your wife" ...pokud by se jednalo o vzpominku a manzelka by byla ziva, proc by mel napis "murdered"?....imho se tedy jedna o fantazii, cimz se bohuzel zpochybnuje i moje teorie s jeji cukrovkou....nebot se tez mohlo jednat o predstavy...tudiz vse je mozne..:-))
mess_id = 1463785
kuccy * (13.8.2001 13:16)
Hmm tak jsem tady tedka nebyl a jsem z toho celej zmatenej :-((. No nic musim na to jit znovu a s kamerou, abych si to mohl poustet porad dokolecka a zblaznit se z toho :-))
mess_id = 1463794
oleav * (13.8.2001 13:20)
No me ste v tom udelali teda poradnej gulas ja ten film videl ve Varech na festaku a uz je to nejak dlouho, tak sem tez pro spolecnou navstevu kina, ale tak po 9.9 neb do ty doby sem v Maroku :-)
mess_id = 1464807
Jonash * (13.8.2001 20:50)
Kuccy: To ti nepomuze - ja uz to videla 2x a porad nic, akorad zmatek. (Pro zmenu) scena s potet. L. a jeho zenou (His): Nemyslim, ze by to byla realna vzpominka, ale spis, jak ty rikas predstava, ze ktere muze byt po case vzpominka (hranice mezi tim se muzou postupne zkreslovat, ci dokonce mizet, kdyz je clovek na uteku z blazince, ne?) P.S. Vazne tam ma jiz tetovani "I've done it"? Protoze to by totalne menilo situaci:). Cukrovka byl podle mne jenom matouci manevr Teddyho. Spis se zacinam stale vic priklanet k tomu, ze ji (svou zenu) vazne zabil ten "magor Lenny".
mess_id = 1464815
Blabous * (13.8.2001 20:55)
Jonash:
po uteku z blazince uz zadny vzpominky vytvorit nemoh, prave proto je ten zaber divnej...
a kdy ji zabil?
mess_id = 1464847
Jonash * (13.8.2001 21:10)
Blabous: to asi nemoh uz ani v tom blazinci, ale prave to vitezoslavne "I get it!" (nebo neco v tom smyslu) znaci, ze se mu cosi podarilo, ne vzpominka (to je blbost - ta zena je mrtva porad - doufejme - pokud teda byla...), ale spis predstava: pomstil ji, vytetovane "I'VE DONE IT" (ja si toho nevsimla, ale verim Hisovi), a utesene zenske hlazeni (zena ma klid - pomstena). Ted kdyz to ctu, zni to cele nejak divne...ale asi tak. Nevim, kdy, nebo jestli ji vubec zabil, ale nezkousi si porad na neco kol toho vzpomenout? (Prostitutka s manzelc.vecmi, ohynek...)
mess_id = 1464855
Blabous * (13.8.2001 21:15)
Jonash... ja uz v tom mam bordel (jinak moje verze je, ze zena prezila, ale na webu Mementa jsou proti : )
predstava - pomstil ji - ma klid zni dobre

podte na tu spolecnou projekci, pak to rozeberem... kdo de?
- JA
- ...
- ...
mess_id = 1464874
Jonash * (13.8.2001 21:20)
Sla bych i potreti (zacinam si pripadat, jak Lenny), ale casove sem na tom podobne jako Oleav, muzu az tak od 3.9.
mess_id = 1464882
Blabous * (13.8.2001 21:23)
hm, stejne to ma premieru az na konci srpna...
mess_id = 1465395
His * (14.8.2001 8:24)
tetovani "i've done it" skutecne ma, stopnul jsem si obraz a dopodrobna prohledl..:-)
osobne se priklanim k verzi, ze manzelku neumyslne zabil a pak sel teprve hledat pachatele.....ovsem jak do toho zapada Sammy Jankins?...existoval skutecne se stejnym postizenim, nebo se jedna o pouhou smyslenku?
mess_id = 1466266
Blabous * (14.8.2001 16:15)
Memento Mori by Jonathan Nolan
mess_id = 1467133
Ferguss * (14.8.2001 22:18)

Jonash: Že by Lenny zabil svou ženu sám ? No to je hodně originální myšlenka, která všechno staví na hlavu. Je pravda, že na tom přepadení bylo cosi podivného. Proč by kdosi přepadával Lennyho ženu v koupelně a navíc v noci, když Lenny spí o pár metrů dál. A jak se do koupelny dostal aniž by si ho někdo všiml ? Pokud vím tak do koupelen se zrovna velká okna nedělají. No rozhodně další námět na zamyšlení.


ad Sammy Jankins: Podle mně skutečně existoval. Lenny si těžko sám sebe zaměnit se Sammym ohledně zabití ženy inzulinem. Kdyby to udělal bylo by to až po úraze a tudíž by si to přece nemohl pamatovat. Takže abych to shrnul do toho kina se mnou rozhodně počítejte.


mess_id = 1487671
Luke * (24.8.2001 21:31)
Bacha, spoiler!

Vychazi se z predpokladu, ze Lenny je Sammy a vice versa.

Lenny pri nepodarene vrazde sve manzelky ztraci kratkodobou pamet. Ona od nej odchazi (verte vsemu, co Teddy na konci rika) a Lenny zacina patrat po domnelem vrahovi. Nachazi ho. Manzelka se k nemu vraci (viz scena, kdy spolu lezi v posteli), ale uz jako Teddyho milenka/partacka. Teddy JE policista, nebo ma kontakty a vi o Jimmym a Doddovi a jejich penezich. Dostanou Lennyho na stopu Jimmyho. Lenny zabiji Jimmyho a bere si jeho auto. Teddy se marne pokousi dostat auto s penezi. Zapojuje se Natalie. Dodd zjistuje, ze v aute jeho partaka jezdi nekdo cizi. Kdo chce ted penize? Teddy, Natalie a Dodd - tri nezavisle strany. Natalie pouziva Lennyho k odstraneni Dodda. Natalie pouziva Lennyho k odstraneni Teddyho. Je to ted jasne?


mess_id = 1487713
Ferguss * (24.8.2001 22:00)
Luke: Proč to píšeš bíle ? Celý tenhle klub je jeden velký spoiler :-))
mess_id = 1487721
Fuxoft * (24.8.2001 22:04)
Luke: Ja ti to uz rikal nekolikrat, NEHUL TOLIK!!!
mess_id = 1487728
Luke * (24.8.2001 22:07)
fuxoft: Nehulim. Neni v tom nic az tak prijemneho...
Ferguss: Zkousim vas.
mess_id = 1487771
Blabous * (24.8.2001 22:27)
Luke:
tak to, ze to Teddy a Lennyho manzelka tahnou spolu je hodne divoky, kde to tam je?
a jaktoze podle tvoji verze nema Lenny celej film vytetovano I´ve done it?
a nema smysl ze Lenny je Sammy, vzdyt podle tebe ji nezabil inzulinem, ale uziva si s Teddym...

tvrdil jsem od zacatku, ze Teddy je policajt, souhlasim i s tim, ze Teddyho, Natalii, Jimmyho a Dodda spojuje ten kseft za kterej jsou prachy v Jimmyho aute a Lennyho pouzivaj na vzajemne odstranovani... Natalie jasne vyhrala : )
mess_id = 1487799
Luke * (24.8.2001 22:42)
Blabous: Ani ne. Co jineho by je spojilo, nez nepovedena vrazda a nasledne Teddyho vysetrovani? Nekde tam rika, ze Lennyho manzelka nemela problem spustit se s jinymi. Proc ne s Teddym? Nebo Jimmym?

Tetovani se da odstranit...

ad Lenny=Sammy. Na to casem prijdes sam. Jednak mu to Teddy rika (ten mel nejmin duvodu lhat), a pak je tam takovej setinovej zaber kolem devadesaty minuty, ktery to ukazuje. Spis si to uz moc dobre nepamatujes.


mess_id = 1487843
Blabous * (24.8.2001 23:02)
a jak vis, ze to vysetroval Teddy?
odstranovani tetovani uz je taky dost divoky...
hm, se stopazi to asi neuvidim...
sakra, jak ja jsem blbej, ze jsem to prosral...

mess_id = 1487846
Luke * (24.8.2001 23:06)
Protoze mu to rekl. Teddy nelhal. Krome jmena. Hledate v tom zbytecne smycky. :)

Mas hodinky, ne?


mess_id = 1487852
Blabous * (24.8.2001 23:09)
mno zbytecny smycky mi pripada spis to co tu dneska predvadis : )))
jestli fakt doslo k odstraneni tetovani (jako ze pevne doufam ze ne) tak u me teda Memento klesne...
mess_id = 1487854
Fuxoft * (24.8.2001 23:09)
Moje teorie: Lhali vsichni a hlavni hrdina byl blazen.
mess_id = 1487861
Blabous * (24.8.2001 23:15)
Fuxoft: to se vubec nevylucuje se zadnou z dosud predvedenych teorii : )
mess_id = 1487864
Luke * (24.8.2001 23:18)
A to nectete, co za uzasny kosntrukce mi posila Thomas po ICQ...
mess_id = 1487867
Blabous * (24.8.2001 23:21)
hm... skoda ze se tu s nama o ne nepodeli... : /
mess_id = 1487871
Luke * (24.8.2001 23:23)
Kdepak, my jsme ta elita, co rano nechrapala a fundovane ted diskutuje :)
mess_id = 1487872
Thomas * (24.8.2001 23:24)
Thomas: (10:58 PM) ad klub memento...zajimava teorie, ale nekdy mi tam chybi ta pasaz, kdo a kdy zabil lennyho manzelku...
Luke: (10:59 PM) NIKDO NIKDY
Thomas: (10:59 PM) tak kde sakra je ???
Luke: (11:00 PM) No, mimo. Ceka na prachy (Teddy) nebo se v ni hnulo svedomi a nechce s tim mit nic spolecnyho.
Thomas: (11:01 PM) a proc teddy nakecava jimmymu, ze s nim vypatral vraha jeho manzelky ? a proc by si jinak nechal vytetovat lenny ten napis "john g....." ?
Luke: (11:04 PM) Teddy Jimmyho nalaka do te boudy na kseft s amfetaminy, ale nasadi na nej Lennyho, ktery predtim zjistil nejak inicialy JG (nezapomen "John nebo Jimmy") - to tam neni receno JAK.
Thomas: (11:05 PM) ano...uz jsem pochopil tu linii o kseftu s drogama a penezma...
ale neni porad jasne, jak dlouho se teddy s lennym skutecne zna...a proc ma lenny dvoji tetovani (vcetne I´ve done it)
Luke: (11:06 PM) na delce jejich znamosti moc nezalezi... Co z toho? nechapu.

To Ive done it si MUSEL odstranit. Jinak to neni mozny. Byl to flashback.

Thomas: (11:07 PM) zalezi na delce znamosti...teddy zrejme musel lennyho jako policajt vysetrovat (treba kvuli pokusu zabit manzelku) a pak ho bud umyslne vyuzit diky tomu, ze ztracel pamet nebo ho vydirat...
Luke: (11:08 PM) hm
Thomas: (11:10 PM) navic ten flashback nemusel byt pravda...mohla to byt jenom dalsi verze vymyslu....kdyz si vzpomina, jak stipal manzelku, tak si vzpomene nejdrive jak ji stipnul, potom pichnul jehlou a potom zase stipnul...
Luke: (11:11 PM) to ne, to nebyl vymysl. Tam evidentne narazely ty vytvoreny vzpominky na realitu.
No, jakej byl zaver? Ze to jeho onemocneni JE psychicky.
Luke: (11:11 PM) ...protoze si vytvoril falesny vzpominky na sammyho
Thomas: (11:13 PM) no to neni stoprocentni jisty...
to ze si vytvoril ty vzpominky mohlo byt proto, ze proste si nechtel davat za vinu smrt vlastni manzelky a tak si vytvoril imaginarniho sammyho jenkinse, na kteryho to svalil...
a jeste...neni tam jasny, od kdy je skutecne takto postizenej...jestli mu to skutecne zpusobil ten uraz (ve kterym mohl mit prsty Jimmy ten prekupnik)
Luke: (11:14 PM) No, to je bez debat. to mi prijde uz jako zbytecna komplikace. :)
Thomas: (11:15 PM) a proc ? vzdyt my porad hledame nejakej konec, aniz by jsme zacali hledat od zacatku ? jak se vsichni vubec seznamili ? co kdyz lenny jel v tom obchodu davno, a kdyz zacal delat problemy, tak mu jednoduse odkragovlai manzelku ..a kdyz videli, co mu zpusobili za uraz, tak si jej kazdej snazil vyuzivat pro sebe...
Luke: (11:16 PM) ses vul.

Thomas: (11:17 PM) ja nerikam ze kalkulovali s tim urazem, to by bylo hodne ujety...ale kazdopadne bych rekl, ze lennyho manzelka musela byt ucastnici obchodu...
Luke: (11:18 PM) to ano. Teddy s jeji pomoci dostal Lennyho na Jimmyho. to jsou zgurveny jmena...
Thomas: (11:21 PM) se divim, ze jeste nevznikla nejaka fandovska stranka, kde by se to takhle rozebiralo..
Luke: (11:21 PM) je jasny proc :)
mess_id = 1487877
Blabous * (24.8.2001 23:25)
bez do haje, ja taky nechrapal...
jsem proste trochu pomalejsi a nedoslo mi to no... grrr
mess_id = 1487910
Blabous * (24.8.2001 23:36)
podle Mementoidniho webu je Lennyho manzelka mrtva... (byla, kdyz rok po prepadeni nastupoval do ustavu, ze kteryho nasledne utek)
jsem zasadne proti odstraneni tetovani...
zacal bych vychazet z jasnejch veci... delate v tom cim dal vetsi bordel...
mess_id = 1487918
Thomas * (24.8.2001 23:38)
Sakra tak já hledám nějaken fan-site, kde by to bylo osvětlený, a on je to přímo na oficiální stránce. Pod svícnem jako vždy bývá tma :-)
mess_id = 1487922
Blabous * (24.8.2001 23:39)
zas tolik osvetlenyho toho tam neni... par dat... uz jsem to sem psal...
mess_id = 1488173
Ferguss * (25.8.2001 8:54)
Sohlasím s Blabousem. Teorie s odtraněnín tetování, je už divná. To bychom si k tomu mohli každý vymyslet  svůj vlastní výklad založený na takhle nepodložených důkazech.  Jestli vycházíme z toho, že Lenny se dostal do ústavu až rok po úrazu nasvědčuje to tomu, že zabil manželku tím inzulinem. Rok se o něj starala ona a  po její smrti skončil v ústavu. Otázka je jak si na to mohl vytvořit vzpomínku ( i když převedenou na  Sammyho), když si po úrazu vůbec nic nepamatoval.  
mess_id = 1488331
Luke * (25.8.2001 11:36)
ferguss: Jo, to by odpovidalo. Behem te doby zabiji skutecneho vraha, jak rika Teddy... hm. To je spis formalni otazka, anebo cista buzerace od Nolana. S tim vytvorenim si vzpominky: IMHO to dokazuje, ze nemoc je prevazne vsugerovana (pamatuje si jen to, co chce) a ne patologicka. Anebo je Lenny replikant. Tadaaa.
mess_id = 1488581
Ferguss * (25.8.2001 15:47)
Teď trochu odskočím. Od 30.8. do 5.9. dávají Memento v kině U hradeb. Tak co vy na to ?
mess_id = 1488610
Thomas * (25.8.2001 16:16)
Ferguss: Navrhuješ skupinový brainstorming ? Jsem pro :-)
mess_id = 1488655
Luke * (25.8.2001 17:10)
A co se tam jako vyresi? Kazdy bude predhazovat stejne teorie jako tady a nikdo za boha nebude souhlasit s tim druhym, jen aby to vypadalo, ze ON ma vlastne prehled.
mess_id = 1488879
Ferguss * (25.8.2001 20:58)
Luke : Nevyřeší se tam asi nic. Ale pokud vím tak návštěva kina to se domlouvala už v počátcích tohohle klubu. A není nad příjemnou besedu nad filmem se znalými lidmi. Nemyslíš ?  
mess_id = 1489088
Luke * (25.8.2001 23:01)
Nemyslim. Prave patchujou server Dark Age of Camelot, takze jsem maximalne nasranej.
mess_id = 1489469
Thomas * (26.8.2001 12:23)
Ferguss: Jsem urcite pro. Tezko tam neco vyresime, ale muzeme si vymenit bezprostredni dojmy a doplnit prazda mista. Treba ten patek, kdy jsme byli na Mementu s Lukem a D_Monem, jsem se dozvedel mnoho novych informaci a faktu, ktere mi unikly.
Urcite to bude lepsi nez tato debata, ktera jednou zcela logicky musi vyustit do ztracena (bez nejakeho zakonceni). Navic je nepsanym pravidlem, ze se nejvice toho vyresi nad pivem v hospode :-)
mess_id = 1489602
Blabous * (26.8.2001 14:39)
jsem taky pro vsema deseti, jen bych sel do Slovace... bude to tam driv odpoledne, pohodlnejsi a tak... : )... sel bych hned toho 30. ...jen Jonash a oleav, ktery chteli jit taky, tu nejsou...
mess_id = 1489634
Ferguss * (26.8.2001 15:15)
Blabous: No právě. Půjdem až se vrátí. Alespoň Jonash chtěla jít určitě. A co máš proti Hradbám. To je fajn kino. A 19:00 mi přijde jako dobrý čas.Já bych se dřív odpoledne asi nedostal. Ale je čas nějak to určitě dohodneme.
mess_id = 1489651
Blabous * (26.8.2001 15:32)
Ferguss:
tak to z toho leze 4. nebo 5. - oleavovo "po 9." je nerealny (ja to asi stejne nevydrzim a pujdu jeste driv)
ad Hradby: naposled jsem kvuli cloveku prede mnou videl asi pulku platna... to se mi ve Slovaci stat nemuze

mess_id = 1489661
Ferguss * (26.8.2001 15:41)
Blabous: Jo 4. nebo 5. to bych viděl docela reálně. A klidně do Slováče když jinak nedáš. Ale dávají to tam vůbec ?
mess_id = 1489662
Luke * (26.8.2001 15:42)
Thomas: Tos mohl toho zakriknuteho cloveka prozradit, jsem myslel, ze je to nejaky nouma :)

Pivo nepiju, takze si to uzijte.


mess_id = 1489669
Ferguss * (26.8.2001 15:45)
Luke = suchar  :-))
mess_id = 1489670
Thomas * (26.8.2001 15:45)
Ferguss: Určitě. Strnad říkal, že je pět kopií: dvě jdou do Brna (Olympie a Špalíček) a tři do Prahy (Slováč, U Hradeb a Galaxie). Teda jestli si to dobře pamatuju.

S termínem 4. a 5. souhlasím, vidím, že se nezmiňujete o 3.září, takže jdete asi na tu Apokalypsu do Aera, co ?
mess_id = 1489673
Blabous * (26.8.2001 15:50)
mno 4. a 5. vyplynulo z Jonashina "po tretim", ale kdyz tak o tom mluvis, tak to Aero me asi nemine : )
mess_id = 1489698
D_Mon * (26.8.2001 16:05)
Tady se člověk jednou za čas podívá do nějakýho novýho klubu a hned se dozví, že je ňouma. Radši se budu držet těch starších a vyzkoušenejch. :-)
mess_id = 1489702
Luke * (26.8.2001 16:08)
ferguss: yep. A nema tolik problemu jako chlastaci :)
mess_id = 1489703
Luke * (26.8.2001 16:09)
d_mon: za to muze Thomas! .)
mess_id = 1489895
Thomas * (26.8.2001 18:32)
Luke: Co to meleš za blbiny ?
mess_id = 1490077
Blabous * (26.8.2001 19:48)
ma nedostatkem alkoholu zkreslenou realitu : )
mess_id = 1490469
Luke * (26.8.2001 23:05)
thomas: Celou dobu vedle tebe ten clovek stal, divne koukal a ty jsi ani nerekl:"No, tak tohle je D_Mon" - to mi prijde divny.
mess_id = 1492197
His * (27.8.2001 17:18)
lukovsky thomasoidni teorie je naprosto zcestna.....je videt ze novinarske projekce se patrne odehravaji az pote , co jsou jejich ucastnici donuceni polknout nekolik neidentifikovatelnych pilulek a pokourit minimalni gram zakazaneho byli..:-))
mess_id = 1492215
Luke * (27.8.2001 17:26)
nenadelas nic...
mess_id = 1494292
His * (28.8.2001 14:51)
jedna chyba, ktere jsem si vsiml hned pri prvnim shlednuti:
lenny je u natalie....uz ho presvedcila o tom, ze ji nekdo honi a je porad svetlo...objimaji se jdou spat, lenny se pak probudi (je minimalne sero) a zapise si na fotku "she's also lost someone"....a to presto, ze by mel davno vsechno zapomenout, nebot imho ubehlo docela dost casu...
mess_id = 1494766
Luke * (28.8.2001 19:26)
Neceho podobneho jsem si tam taky vsiml, nevim, kde presne. Nezapomen, ze byl ve stavu polospanku a jestli ta neuroza byla vsugerovana (podle me ano), tak si to nemusel uvedomit.

Jeste k tomu tetovani: ne, nebylo tam ukazane, ze by si to nechal odstranit, ale take tam nebylo ukazane, ze by vytahl 12 stranek z policejniho spisu a pritom tomu verime.


mess_id = 1494792
Ferguss * (28.8.2001 19:34)
Luke: Řekni mi ale důvod proč by si tetování nechal odstranit.
mess_id = 1496294
Luke * (29.8.2001 12:34)
Protoze to udelal :)

http://www-ext.rozhlas.cz/kultura/portal/_zprava/14250


mess_id = 1496398
His * (29.8.2001 13:03)
Luke: jezis...kdo je to Nolah?
mess_id = 1497141
Luke * (29.8.2001 16:28)
Jeden z Noahovejch potomku.
mess_id = 1497144
Blabous * (29.8.2001 16:31)
hahahaaaaa Nolah je dobrej : )))
mess_id = 1497153
Luke * (29.8.2001 16:35)
Vynikajici. Mate takove poznamky, ktere jdou vyslovene k jadru veci :)
mess_id = 1497177
Blabous * (29.8.2001 16:46)
kdyz to tam je tolikrat : )))
ale dik za reklamu klubu : )
mess_id = 1497182
His * (29.8.2001 16:48)
luke: pocit z recenze rozporuplny...kdo to nevidel nenapadne ho cist odzadu a odpredu ti to, na rozdil od filmu, moc smyslu nedava..
mess_id = 1497188
His * (29.8.2001 16:50)
jo a to ze byl film natocen "v klasickem casove postupnem sledu" znamena co?
mess_id = 1497522
Luke * (29.8.2001 19:15)
A neveril bys, ze byli lidi, ktery si toho obracenyho postupu nevsimli :)))
mess_id = 1497771
His * (29.8.2001 21:05)
to se ani jim moc nedivim....osobne jsem si toho vsimnul az napodruhy.....a to jsem si ji jeste vytisknul....z obrazovky to yrovna na prvni pohled videt neni....
jak rikam, dobrej napad, ale mozna chtel jeste vypilovat
mess_id = 1498291
Thomas * (29.8.2001 23:25)
Luke: Taky jsem chtěl napsat recenzi takhle pozpátku, ale pak jsem řekl, že to bude mít asi "každej druhej" a raději jsem to napsal "klasicky" :o)
mess_id = 1499193
Blabous * (30.8.2001 12:45)
takze Memento ve Slovaci tento tyden od 13.10, 17.35, 19.55, 22.15
navrhuju utery 4.9.2001 od 17.35... pokud je to na nekoho brzo tak klidne pozdejc...
mess_id = 1499226
Blabous * (30.8.2001 12:58)
jo a kdyz uz jsme u toho Nolaha, tak Thomasuv Sammy Jamkins je taky dobrej
mess_id = 1499374
Lubošek * (30.8.2001 13:49)
Luke: slovo "existencionalni" neexistuje...
mess_id = 1499421
Lubošek * (30.8.2001 14:04)
Luke: no osobne myslim, ze ta recenze se ti moc nepovedla... nad miru se utapis v popisu deje a vlastnich interpretacnich spekulacich, prozrazujes nektere detaily bez hlubsi motivace... cele je to navic ponekud nekompaktni bez jasneho zacatku, smerovani nekam a konce...
mess_id = 1500315
Thomas * (30.8.2001 19:10)
Blabous: ...damn! Psát recenzi v jedenáct v noci těžce otupuje vnímání a sebe-kontrolu. Ale už je to opraveno, díky za echo :-)
mess_id = 1501183
Ferguss * (30.8.2001 23:42)

Blabous: Uvědomuji si, že prudím, ale posuňme to na středu  ten samý čas. V pondělí je Apokalypsa v Aeru a já se občas musím alespoň trochu vyspat. Díky za pochopení :-)


mess_id = 1501367
Luke * (31.8.2001 0:38)
Lubosek: Jojo, co bys ode me cekal, ze.


mess_id = 1501504
Lubošek * (31.8.2001 6:20)
Luke: prave, ze bych od tebe cekal vic :-)
mess_id = 1502185
Kotwak * (31.8.2001 12:04)
jenom jeden moment, kteryho jsem si vsiml: nekde uprostred filmu oslovuje Lennyho Bruce jmenem, ktery by si spravne nemel pamatovat...
mess_id = 1502997
Blabous * (31.8.2001 17:18)
Ferguss:
hm na tu apokalypsu du taky...
dobre, tak ve stredu...
(v utery teda pudu na Volnobeh : )

Kotwak:
jakej Bruce??? jesti myslis Burta (recepcniho), tak toho tam fakt oslovuje Burte, kdyz ho dovede omylem do jeho staryho pokoje... a to by si nemel pamatovat...
mess_id = 1503550
Ferguss * (31.8.2001 21:27)
Blabous: Tak platí. Středa. Ještě dohodneme podrobnosti.
mess_id = 1503566
Blabous * (31.8.2001 21:34)
takze oficialne:
streda 5.9.2001 od 17.35 ve Slovaci (sraz tak ve ctvrt)
ucastnici, hlaste se : )))

(co nekde nejaka reklama?)

mess_id = 1504223
Thomas * (1.9.2001 13:15)
Blabous: OK. Hlásim se.
Co myslíš tou reklamou ?

Jinak trochu OT, ale kdo jde v pondělí na tu Apokalypsu ? :-) Kdyžtak do pošty.
mess_id = 1504225
Blabous * (1.9.2001 13:19)
prima: Blabous, Ferguss, Thomas, ...dal?

reklama: jestli nenalakat v jinejch klubech lidi, co to jeste nevideli (a sem logicky nelezou)

OT: ja, od sesti... mam uz listek
mess_id = 1504363
Ferguss * (1.9.2001 15:00)

OT: Já už mám lístky taky zarezervované :-)


A s tou reklamou, jak chceš ,ale určitě vyhlas termín natvrdo. Žádné změny, jinak se zase nic nedohodne.


mess_id = 1506711
CountZero * (2.9.2001 23:49)
Nešlo by to posunout v to úterý na nějaký čas PO půl osmé? Kdyby ano, přidal bych se k vám. Trochu mi přijde, že ty teorie, co tu spřádáte jsou přitažený za vlasy (alespoň některý).

Jinaxem se u toho asi do půlky dost nudil, protože mi to přišlo strašlivě přímočarý a je pravda, že jsem díky tomu některý věci asi přehlídnul. Hmmm :)


mess_id = 1506715
CountZero * (2.9.2001 23:51)
btw nechtěl by si správce klubu dát trochu práce a vypsat nějaké ze základních "objevů" a "sporných míst" do hlavičky? :)
mess_id = 1507440
Kotwak * (3.9.2001 12:13)
blabous: jasne. burt, ne bruce.
mess_id = 1508084
Blabous * (3.9.2001 16:03)
CountZero: jdeme ve stredu... a spravce by chtel...

btw. pote co jsem to minuly tyden opet videl zacinam uvazovan o tom odstranenym tetovani...
mess_id = 1508834
Blabous * (3.9.2001 21:44)
hmmm, to se tu hlasilo lidi, ze pujdou na Memento, nakonec jsme se dohodli celi tri...
kecy, kecy, ale tvari v tvar REALITE... : )
mess_id = 1508851
Luke * (3.9.2001 21:51)
Na me se nekoukej... .)
mess_id = 1508918
CountZero * (3.9.2001 22:40)
Ve stredu vazne nemuzu (koncert 4 lisky a RoPa). Vazne nemuzete zitra 19.55? :) No tak...
mess_id = 1509084
Ferguss * (4.9.2001 5:38)
Já  dnes fakt nemůžu. Takže pokud platí středa, a v to pevně doufám, tak sraz u pokladen v 17:15. A mimochodem jak vás poznám ? Ještě jsem neměl tu čest.
mess_id = 1511074
Thomas * (4.9.2001 19:38)
Poznáš :-)
mess_id = 1511720
KevSpa * (4.9.2001 22:46)
Já bych taky šla, ale jsem bohužel v práci (ach my workoholici:).
mess_id = 1512007
CountZero * (5.9.2001 8:16)
Taxme na tom včera byli ve složení já, arnost, shaga, s_m_lomoz. Následná diskuse ve Skansenu vyústila zhruba v toto, jestli to trpí nějakými zde již vyřešenými nonsensy, budu rád, když mi je přiblížíte, četl jsem to tu jen velmi zběžně :) Tak tedy:

Dvě základní věty zní:
"memory is twisted" - tzn. Lennyho/Sammyho vzpomínky jsou schválně matoucí
"we are both survivors" - zazní od N., ale nemá vztah k Jimmymu ale jejich vztahu

Osoby a obsazení:
Lenny je Sammy. Sugescí se prokousal až do stavu, kdy "nemá" krátkodobou paměť.
Natalie je jeho žena.
Teddy je pojišťovací vyšetřovatel.

Příběh:
Lenny po přepadení simuluje ztrátu krátkodobé paměti. (aby dostal prachy z pojišťovny) Teddy je pojišťovací vyšetřovatel, který vyšetřuje jeho případ. Zastává teorii o možnosti vytvoření nových návyků. Jenže Lenny to hraje, a hraje to dost dobře, díky své sugesci se mu podaří své skutečné vzpomínky sublimovat do příběhu někoho jiného. Příběh Sammyho Jenkise je příběhem jeho samého. (viz prostřih Lenny/Sammy v nemocnici) Teddy je rozhodnut provést na Lennym největší z testů, tj. dodat mu pod nos skutečného Johna G. a sledovat, jestli po pomstě změní své chování. Lenny ho zabije a nechá si vytetovat I DID IT, nicméně jeho stav se nezmění a skončí v ústavu. Ve svých vzpomínkách ZABIJE svou ženu tím, že jí dá jiný obličej a prohlásí ji sám před sebou za mrtvou(! tohle je imho nejbrutálnější konstrukt, ale když na to člověk přistoupí, protože v kontextu ostatního děje to není nemožné, funguje to.. :). Natalie, které zbyly pouze dluhy, začne prodávat drogy (s Jimmym).

Když se Lenny dostává znovu z nemocnice (proč? nevím, ale jako vodítko bych si vzal Teddyho hlášku o tom, že to "ten polda dělá pro legraci"), Tedddy mu nechává odstranit tetování. Neustále mu telefonuje a nechá si opakovat příběh Sammyho Jenkise (kdy a proč si Lenny nechal vytetovat "Nikdy nedůvěřuj telefonu"?) Teddy se pochopitelně zná s Natálií a ví o jejích kšeftech s Jimmym. Ten ale není její "boyfriend" (důkaz pro to je imho stav jejího bytu - není tam, krom jediné a ještě k tomu neutrální Jimmyho fotky vůbec nic, co by ho připomínalo. btw co má být to jablko na stole pod novinami?) Natalie netuší, proč se Lenny a Teddy vrátili. Teddy hodlá Lennyho využít k získání peněz a zároveň ho chce usvědčit z toho, že všechno hraje. Natálie je zahořklá a stále si myslí, že Lenny všechno hraje, proto ho neustále zkouší - "I won´t remember you. - I think you will. - Sorry.". Teddy začne Lennymu dodávat dostatek informací k tomu, aby mohl zabít Jimmyho (další důkaz pro to, že Jimmy není Nataliin přítel: po zmizení Jimmyho se Lenny objeví v jeho autě + obleku a Natálii to nevadí, naopak s ním spí v jedné posteli a chová se k němu velmi intimně. Další důkazy pro to, že je Lennyho ženou: způsob, jakým přitáhne jeho pozornost v hospodě - sáhne mu na zadek - to je dokonale intimní gesto(!), dále po něm chce, aby mluvil o své ženě (tj. o ní), prohlašuje "we are both survivors" - což nemá vztah k Jimmymu ale k nim a ptá se ho, co s volným místem na prsou (imho nemá po těle tolik tetování, aby zrovna tohle místo vzbudilo její zájem))
Teddy nechá Lennyho odjet na schůzku s Jimmym (odkud zná Jimmy Lennyho? Historce s prodejem amfetaminů v hotelu nevěřím.) Teddy s ním nejede, ale jede za ním, protože na jednu stranu doufá, že Lenny Jimmyho nezabije a na druhou stranu - když jo, jsou tu ty prachy, žejo. Lenny Jimmyho zabije, vytvoří si nového Johnny G. (Teddyho) a když jede zpět, dojde k záblesku vědomí skrz sugesci - vzpomene si na to, že I DID IT (v posteli leží s Natalií, to že Natálie vypadá jinak vůbec nic neznamená, protože "memory is twisted" - ostatně k tomu ukazuje i prvotní snímání jeho ženy, kdy si divák není jist, jestli to není Natalie) jenže Lenny zamrká a... všechno je zpátky.
Teddy se od toho okamžiku snaží Lennyho vyexpedovat z města, protože je mu jasné, že to posral. O dva(?) dny později ho Lenny zabije.

Comments are strongly welcomed.


mess_id = 1512026
His * (5.9.2001 8:31)
a do prdele.....:-))
omlouva vas jen to, ze jste na to byli ctyri...v zasade to smysl dava, ovsem velmi "twisted"
mess_id = 1512037
CountZero * (5.9.2001 8:38)
Imho je prave v tom "twisted" klic :) Ty beres, ze je to jeho subjektivni (a pravdiva) vypoved, jenze neni.
mess_id = 1512050
His * (5.9.2001 8:46)
ale vzdyt jo, chce to jen zkousnout natalie=manzelka....to je imho dost dobre mozny...viz "budes so mne pamatovat"....ovsem nejak se mi nechce souhlasit s tetovanim "I've done it"....podle mne pouze imaginace, zadnej prostrih do minulosti....jinak jak rikam , na nekterych vasich napadech se da stavet...
mess_id = 1512076
CountZero * (5.9.2001 8:59)
Pouze imaginace.. nojo, ale čeho? Pokud je manželka mrtvá, je to divný - teda je pro mě dost nepředstavitelný, že by mi někdo zabil ženu a já snil o tom, že ho umlátím kladivem a pak s ní budu ležet v posteli a mít na prsou vytetovaný I DID IT.

btw jak asi zabil prvního JG? Podle stavu tý fotky a jeho samýho ho musel nejmíň roztrhat, ne? :)

a btw: na tý fotce ukazuje, kam si nechá I DID IT vykérovat a udělá to buď on nebo Teddy (protože je to "amatérský" tetování), žejo?


mess_id = 1512088
Luke * (5.9.2001 9:07)
countzero: No... jo, no. Tak nejak jsem to taktez myslel (az na tu vzpominkovou vrazdu).
mess_id = 1512103
His * (5.9.2001 9:14)
to je prave ten problem, kazdej hledame zachranne lano logiky na jinych mistech a zakonite se pak nemuzeme shodnodnout....
imaginace cehokoli.....film by mohl taky skoncit tim, ze HrabeNulin na konci otevre oci a rekne si: to byl ale divnej sen...:-))

jiste ze ukazuje kam si necha udelat tetovani, lec to neznamena, ze si udelat nechal....
jeste jedna vec....imho mohl klidne byt jimmy novy natalin pritel....proc ne?


mess_id = 1512114
CountZero * (5.9.2001 9:20)
Jimmy mohl být nNp - ale potom ji jeho smrt příliš nesebrala.. V jejím bytě taky žádná stopa po chlapovi (i ta bílá košile je její). Jasně že spolu nemuseli zrovna bydlet. Ale jedna společná fot ...a kdo je Dodd? :)
mess_id = 1512127
His * (5.9.2001 9:26)
je to proste drsna holka..:-))
nebyl dodd jimmyho obchodni kontakt, ne-li partak?
mess_id = 1512171
CountZero * (5.9.2001 9:45)
ad Natálka: ..a taky občas vypadá dost jako zombie, hlavně za barem :)

ad Dodd: jo. To mě trochu mate, styl jakým s Lennym vyjebala (na ploše pár minut přivede L. xobě domů, odejde, přijde vzrušená, dostane na budku a odejde, přijde zmlácená..


mess_id = 1512180
His * (5.9.2001 9:51)
tomu se rika chytit prilezitost za pacesy, a taky to naznacuje, ze uz vedela jak presne funguje lennyho pamet (sice si to vyzkousela v baru, ale stejne) a tez vedela jak jsou pro lennyho dulezite tuzky.....nejak si nevzpominam, mohla to v chronologicke rovine vypraveni vedet, nebo ne?
mess_id = 1512209
CountZero * (5.9.2001 10:02)
No rozhodne vedela, ze si musi veci psat, ale pochybuju, ze by to umela tak rychle zneuzit. :)

Pro me osobne je nejvetsim dukazem toho, ze je to jeho zena, to jak ho chyti za prdel v tom baru :)


mess_id = 1512235
His * (5.9.2001 10:17)
prdel v baru...no nevim...treba mela jenom rada pekny prdele..:)

dalsi vec, nikde jsem to nevidel...proc si vytetoval "never answer the phone"?...imho to tam dali pouze pro umocneni sceny...


mess_id = 1512243
CountZero * (5.9.2001 10:23)
na "never.." se ptam v tom svym textu taky :)

za jak dlouho po vytetovani takovyhle veci v tatoo saloonu si covykle sundavas naplast? 2/3 dny?


mess_id = 1512250
His * (5.9.2001 10:26)
me se ptej....:-))
mess_id = 1512258
S_M_Lomoz * (5.9.2001 10:29)
Zaznamenali jste tam někdo prostřihy, které by z věty "to je zajímavé, jak si člověk pamatuje takové ty detaily, o kterých vůbec neví" vyvozovaly možnost Natalie=Lennyho manželka?
A jak do toho zapadá (patrně pravidelné) Lennyho inscenování scény úrazu se zaplacenou slečnou? Těžko říct, jestli je pravidelné, ale proč by to dělal jenom jednou? Kdyby to bylo jednorázové, muselo by to znamenat vybavení nějaké podrobnosti ze života před úrazem a nutnosti potvrdit nebo vyvrátit si nějakou shodu...

BTW je-li Lennny Sammy, jak se dostala do Sammyho příběhu část, ve které Sammy není (rozhovor Sammyho ženy s Lennym)?
mess_id = 1512277
S_M_Lomoz * (5.9.2001 10:42)
Have ever tried
OTNEMEM.COM?
mess_id = 1512289
CountZero * (5.9.2001 10:47)
ad detaily: jediný, co jsem zaregistroval, byly obrazy na stěnách domu, kde bydleli. Maličko byly podobný těm u Natálky. Nic průkaznýho :) Jediná další věc, kterou jsem viděl, byla barva modrý skalice v koupelně, shodná s barvou vázy v ložnici, ale to už je voodoo :)))
mess_id = 1512293
His * (5.9.2001 10:50)
architekt ma rad modrou?..:-))
na obrazky se vyhledove podivam...
mess_id = 1512295
CountZero * (5.9.2001 10:51)

mess_id = 1512299
CountZero * (5.9.2001 10:52)

Jak moc vážně se dá ten web brát??


mess_id = 1512312
CountZero * (5.9.2001 10:56)
manželka: "she´s gone" = "odešla", ale ne "umřela" nýbrž "opustila" (Leonarda)
mess_id = 1512315
CountZero * (5.9.2001 10:56)
Nepletu se, že to Leonard říká, to "she´s gone", že ne?
mess_id = 1512317
CountZero * (5.9.2001 10:57)
Teddy :)
mess_id = 1512325
S_M_Lomoz * (5.9.2001 11:00)
Premiere 9/2001, str. 46:
Nolanův trhiller je určen těm, kteří kdysi z časopisů vystřihovali logické problémy a nemohli usnout bez jejich vyřešení. Stejně jako ony má i film několik informačních děr, přesto lze ale z mementa faktů záhadu vyluštit.
 Sám režisér filmu svým divákům radí: "Není důležité, kdo to udělal, ale proč."
(...)
Šťouralům se možná vloudí otázka, jak si může Leonard pamatovat, že trpí ztrátou krátkodobé paměti. (...)


"She's gone" má vytetováno na levé paži.
mess_id = 1512326
CountZero * (5.9.2001 11:00)
btw co se stalo s touhle fotkou? Lenny, když to auto vidí podruhý, taxi ho nepamatuje...


mess_id = 1512334
tjf * (5.9.2001 11:02)
Na oficiálním webu je, že manželka Lennyho je mrtvá. Nataly Lennyho neznala před setkáním v baru, jak vyplynulo z toho, když ho poprvé uviděla v autě a spletla si ho s Jimmym a poté při rozmluvě u baru. Proto moc nevěřím teorii Lennyho žena = Nataly
mess_id = 1512337
CountZero * (5.9.2001 11:03)
Hu, co když s drogama kšeftoval už Lenny? V hospodě svý holky?
mess_id = 1512340
CountZero * (5.9.2001 11:04)
tjf: můžeš linknout místo, kde to je?
mess_id = 1512341
Mentat * (5.9.2001 11:05)
"killed his late wife". Takze je mrtva a neni to Natalie?
mess_id = 1512342
CountZero * (5.9.2001 11:06)
btw jestli to tam je jako informaco o filmu, nema to zadny vyznam..
mess_id = 1512345
CountZero * (5.9.2001 11:08)
mentat: to, že Leo tvrdí, že je mrtvá, ještě neznamená, že mrtvá je!

MEMORY IS TWISTED


mess_id = 1512347
His * (5.9.2001 11:08)
jasne ze si ho spletla, protoze mel na sobe jimmyho saty a sedel v jeho aute.....ale pak hrala lennyho hru na ztratu pameti...

co se jeji (manzelky) zivotnosti tyce, tak zkutecne na situ pisou, ze je mrtva..


mess_id = 1512348
CountZero * (5.9.2001 11:08)
(všimni si, že v další větě se píše jen o "incidentu v domě", nikoliv o vraždě)
mess_id = 1512353
Luke * (5.9.2001 11:10)
Lomoz, 10:29: Natalie-Lennyho manzelka me samozrejme napadla hned napoprve, ale to je uz naprosta hovadina, takze se timhle smerem ani neubirej :)
mess_id = 1512366
Mentat * (5.9.2001 11:16)
CZ: to 'late wife' ovsem nepise Lenny, takze by tam snad normalne bylo neco jako '"podle jeho tvrzeni" late wife'.
Je tuha :)
mess_id = 1512371
CountZero * (5.9.2001 11:17)
OK, neni to jeho zena :) Jsem presvedcen.
mess_id = 1512374
S_M_Lomoz * (5.9.2001 11:21)
His: No já kdybych byl ženská a nečekaně viděl někoho v šatech a autě mého přítele (i když pravda, to, jestli Jimmy byl Nataliin přítel, je velmi otázné) nebo alespoň parťáka, cuklo by to se mnou trochu víc, než to hnulo s Natalií (skoro vůbec ne). Z čehož bych spíš vyvozoval, že Natalie o tom, že někdo má Jimmyho zabít, věděla předem...
mess_id = 1512376
His * (5.9.2001 11:21)
na webu pisou " mrs.shelby unresponive at scene"....coz znamena ?
mess_id = 1512384
CountZero * (5.9.2001 11:25)
Muzete mi nekdo rict, kterej je to web, sakra? :))
mess_id = 1512389
His * (5.9.2001 11:26)
ale ja odpovidal TJF
tve tvrzeni vubec nezpochybnuji....

jinak osobne zastavam teorii, ze tuvrci to mysleli tak to clovek chape napoprvy, ale pro zmateni pridali par matoucich scen....ovsem ze vsech zde vyrcenych teorii se mi nejvice libi ta o natalie manzelce...


mess_id = 1512396
His * (5.9.2001 11:26)
CZ dyt jsi z nej linkoval?
mess_id = 1512397
CountZero * (5.9.2001 11:27)
unresponsive = v komatu?
mess_id = 1512402
CountZero * (5.9.2001 11:29)
his (ad web) hah :) Ja myslel, ze sou i naky jiny :))
mess_id = 1512405
His * (5.9.2001 11:30)
tot otazka....jinak jim tam taky chybi to druhy "s".....najdes pod "revenge" na webu..:-))
mess_id = 1512421
CountZero * (5.9.2001 11:36)
Ok, dejme tedy tomu, ze N. je mrtva. Jaxe dostane Lenny z ustavu? Za pomoci Teddyho. Kdo je tedy Teddy?
mess_id = 1512433
CountZero * (5.9.2001 11:42)
his: policajt neumel psat :)
mess_id = 1512452
S_M_Lomoz * (5.9.2001 11:49)
I doktor tam měl překlepy.
"According to my examinations and our standardized testing, Leonard's brain should be forever incapble of allwoing him to make new memories"

:-)
A že se Lenny nedostal z ústavu legální cestou, je vcelku jasné z toho novinového článku.
A little is known about Shelby himself, but a man by the name was reported missing from a Bay-area psychiatric facility in September 1998.
mess_id = 1512473
CountZero * (5.9.2001 11:54)
"It also seems, that Leonard has never given up his fixation over his wife´s death."

Jaká fixace?


mess_id = 1512479
CountZero * (5.9.2001 11:56)
Jo tak, útok přežila ale dostal ji inzulín? (načež šel Sammy/Lenny do ústavu)
mess_id = 1512646
tjf * (5.9.2001 13:01)
Utek Lennho z ustavu: Viz puvodni clanek z Esquiru. Link je nekde nize.
mess_id = 1512676
His * (5.9.2001 13:14)
tjf: nejak jsem link nenasel..muzes specifikovat?
mess_id = 1512697
CountZero * (5.9.2001 13:22)
Jediny co sem nasel "z Esquiru" je Memento Mori, ta puvodni povidka :) Jdu si koupit obed do cinskyho bufetu a precist si to.
mess_id = 1512737
His * (5.9.2001 13:33)
ach tak..
mess_id = 1512739
Blabous * (5.9.2001 13:34)
na otnemem.com je se nekde v tech psychiatrickejch zpravach mluvi o Lennyho zene jako o "deceased"... je urcite mrtva
mess_id = 1512812
tjf * (5.9.2001 14:02)
Tak jsem precetl scenar a to me utvrzuje v dojmu, ze je vse tak, jak Teddy na konci rika. Sammy byl podvodnik, protoze si neuvedomil, ze jeho nemoc nema vliv na instinkty a proto ten test s elektrinou , co mu davali, nefungoval. Lenny ovsem vedel, ze pomoci opakovani a nacviku je schopen si urcite veci zapamatovat. Na ruce mel vytetovane Remeber Sammy ne proto, aby si vzpomnel, ze trpi ztratou pameti, ale aby si porad opakoval tu historku o Sammym a inzulinu a aby ji uveril. Lenny se pravidelnym nacvikem a opakovanim naucil, ze trpi ztratou pameti, ze vzdy si ma vse zapisovat a fotit, ze vzdycky ma postupovat analyticky v neznamem prostredi, ze nema moc jist, protoze nevi, jestli uz jedl atd.

Porad ale mam par nejasnosti: Proc si oblekl Jimmyho oblek a proc udelal tu scenku s prostitutkou?


mess_id = 1512830
Blabous * (5.9.2001 14:10)
hm... Sammy/Lenny podle me nebyl podvodnik, ale problem nebyl fyzickej ale psychickej (jak uz tu kdysi psal Luke)... neslo o to, ze by jeho mozek nebyl schopen vzpominky tvorit ale o to, ze mel nejakej blok... Lenny taky nemel navyky... treba kdyz jde do motelu, kde uz nejakou dobu bydli, nevi jeste jestli push/pull

jinak podle me ma Teddy nakonec pravdu...
mess_id = 1512904
CountZero * (5.9.2001 14:40)
V ty povidce je o uteku z nemocnice, zeano. Stoji tam, ze po urcitem case byl schopen si nektere veci vstipit (a diky tomu uprchl). Tzn. ze kdyz nevi, na kterou stranu se oteviraji dvere, nic to neznamena. (dal tam taky je, ze jeho zenu zabil "muz s knirem" :) ale to asi muzeme pominout)
Remember Sammy Jenkis je imho ta story, v ramci ktery zdrhnul z blazince.

Blabous: ja si fakt myslim, ze ten blok je to se zabitim jeho zeny. Nikde tam neni, ze by to neprezila, tvrdi to jen Lenny. Zabil ji inzulinem a proto sel do blazince. (prosim o nejaky zajimavy dukaz proti tomuto, protoze jinaxe nikam nedostanem :)
tjf: scenka s prostitutkou ma podle me testovat, jestli si stale pamatuje mrknuti svy zeny, znacici, ze prezila. Rekl bych, ze je to jeden z navyku, ktere si osvojil. On ke svemu zivotu potrebuje motor a tim je pomsta. Proto nemuze pripustit, aby si uvedomoval, ze jeho zena to prepadeni prezila.. A tady, kdyz si to prehraje, jeho zena nemrkne (na rozdil od jinych flashu). Takze vezme jeji veci a spali je, v dobre vire toho, ze uz je nebude potrebovat.


mess_id = 1512920
CountZero * (5.9.2001 14:46)
Catherine(!) Shelby was listed in critical condition at XY this morning."

Nebyla mrtvá na místě, mohla přežít.


mess_id = 1512937
His * (5.9.2001 14:54)
ze manzelka nezemrela pri utoku, ale az na inzulin je imho celkem zrejmy....jsem myslel, ze se tady resi jestli vubec zemrela...
mess_id = 1512938
Blabous * (5.9.2001 14:55)
povidkou bych se neridil... to je jen inspirace k filmu... pochybuju, ze do sebe zapadaj...

nejde mi ted otnemem.com, ale stopro tam je za je jeho zena mrtva...
mess_id = 1512958
CountZero * (5.9.2001 15:01)
His: v lékařských zápisech stojí: "Given the circumstancies around demise of his wife, I have reccomended to all of his caretakers and physicians that the topic be avoided." - vzhledem k tomu, že si "pamatuje", jak jeho žena zemřela, nebudou mu připomínat, že ji zabil. To jen pro ujasnění (především moje :). Ale mrtvá asi bude, všechno na to ukazuje.

Blabous: viz vystřižek v novinách, a hlavně: věta "Shelby and wife found along deceased in bathroom" neznamená, že byli mrtví oni, ale útočník... viz tady. A ona lezi vedle Lennyho, "unresponsive", ale ziva...


mess_id = 1512967
Blabous * (5.9.2001 15:05)
tady to je
mess_id = 1512978
CountZero * (5.9.2001 15:10)
Blabous: z toho cituju. Dle tebe to dokazje co?
mess_id = 1512988
Blabous * (5.9.2001 15:13)
no ze jeho zena byla mrtva driv, nez ho prijali do cvokarny (z ktery pozdejc utek)... podle me se o nej starala, pak ji zabil inzulinem a musel do cvokarny (viz Sammy Jankis)
mess_id = 1513018
His * (5.9.2001 15:20)
tautologie..:-))
mess_id = 1513022
S_M_Lomoz * (5.9.2001 15:21)
Tak to jsme furt dokolečka, čili dokazuje to, že Sammy≡Lenny. Dobrá. Až na ten detail s rozhovorem Sammyho ženy a Lennyho, ale to se dá vysvětlit neustálou sugescí a častým opakováním. Nebo ne?
mess_id = 1513039
Blabous * (5.9.2001 15:26)
to neni tautologie...
pisu akorat to, co je na otnemem.com plus svoji verzi...
to nevyvozuju jedno z druhyho...

mess_id = 1513049
CountZero * (5.9.2001 15:28)
blabous: a ctes taky obcas, co pisu ja? :))
(a vazne to nechces napsat do hlavicky klubu coby "overenej fakt"?)
mess_id = 1513059
Blabous * (5.9.2001 15:33)
CountZero:
aha sorry, tu inkriminovanou vetu, kterou jsem tam furt hledal, jsem u tebe prehlid... ziju furt v domneni, ze si myslis ze je mrtva...

ok, tak jaky mame overeny fakty?
1. Shelbyho zena je mrtva (at uz umrela pri utoku nebo ji Lenny zabil inzulinem)
2. ?
3. ?
mess_id = 1513068
tjf * (5.9.2001 15:36)
S-M-L: Teddy tvrdil, ze Sammy nemel zenu a ja mu verim (proc by lhal?). To znamena, ze ten jeho rozhovor s ni si musel vymyslet.
mess_id = 1513072
tjf * (5.9.2001 15:38)
Blabous:2. Sammy netrpel to samou nemoci jako Lenny (viz test s elektrinou).
mess_id = 1513080
S_M_Lomoz * (5.9.2001 15:40)
ad 1) Shelbyho žena je mrtvá a při útoku bezprostředně nezemřela. (Možná při převozu do nemocnice nebo v nemocnici - anebo ji Lenny zabil inzulinem, ale nezemřela na místě)
mess_id = 1513083
CountZero * (5.9.2001 15:41)
Blabous:
1.) inzulin! inzulin! (skandujici dav fanousku)
2.) Sammy=Lenny
3.) Natalie =/= jeho zena :))

Spis bych taky sumarizoval krucialni otazky: Kdo je Teddy? Jaky je jeho vztah k Natalii a Jimmymu? Zabil uz Lenny Johna G. nebo ne? Pokud ano, je scena na konci (v posteli se zenou, I DID IT) opravdova? atp..


mess_id = 1513084
His * (5.9.2001 15:41)
teddy tvrdil spoustu veci....nektere z nich byly pravdive, jine ne....ted jde o to ktere...jestlize byl sammy podvodnik, ktereho lenny prosetroval a pak se jim inspiroval, tak asi skutecne zenu nemel.....jestli vubec zadny sammy nebyl, tak to cele byl jen vyplod lennyho mysli....takze si zenu sammyho vymyslel
mess_id = 1513088
CountZero * (5.9.2001 15:42)
SML: ne, ne, ne. Precti si znova to doporuceni od lekare. Kdyby zemrela pri nebo po utoku, nedoporucoval by to pred nim tajit, kdyz on si MYSLI, ze zemrela pri prepadeni!
mess_id = 1513092
tjf * (5.9.2001 15:43)
CZ: I did it scena ve scenari neni, z toho usuzuji, ze je jen na zmateni nepritele. Teddy je policajt (fakt) a drug dealer, ale rozhodne ne vrah manzelky.
mess_id = 1513094
S_M_Lomoz * (5.9.2001 15:44)
tjf: 2) je zpochybnitelné jako všechny Lennyho vzpomínky nebo "vzpomínky".
Pamatuj: Memories can be changed or distorted and they're irrelevant if you have the facts.
mess_id = 1513108
S_M_Lomoz * (5.9.2001 15:48)
ad 2) - Míněno "2. Sammy netrpel to samou nemoci jako Lenny (viz test s elektrinou)", ne "2.) Sammy=Lenny"

C0: ano, máš pravdu, jistě. Srdečný pozdrav z tří metrů pod zemí, kam jsem se zahrabal studem :-)
mess_id = 1513109
tjf * (5.9.2001 15:48)
S-M-L: Teddy o Sammym mluvil a vedel, ze nema manzelku, takze nemohl vychazet z informaci Lennyho => Sammy existoval
mess_id = 1513120
CountZero * (5.9.2001 15:51)
tjf: Sammy je neco, co si Lenny mysli, ze si pamatuje, tzn. s tim nemuze byt polemizovano na urovni "vis, ty jsi Sammy, Lenny". Tzn. jediny zpusob, jak mu vpalit, ze svou zenu zabil on, je rict "Sammy zenu nemel..." I kdyz... :)

Co ta scena s prostrihem Sammy/Lenny?


mess_id = 1513124
Blabous * (5.9.2001 15:53)
pokud Sammy existoval, tak nemel rozhodne nic moc spolecneho s tou story, kterou vyklada Lenny
mess_id = 1513126
CountZero * (5.9.2001 15:53)
blabous: s tim "sammy neexistuje" jeste vydrz :) A tu inzulinku k zene bych prosil, kdyby to slo :))
mess_id = 1513127
S_M_Lomoz * (5.9.2001 15:53)
Anebo se Teddy Lennyho snažil zblbnout a rozhodit. Příběh o Sammym znal a slyšel už mockrát.
mess_id = 1513173
tjf * (5.9.2001 16:09)

LEONARD
He knew about Sammy. Why would I tell him about Sammy?


TEDDY
(chuckles)
You tell everyone about Sammy. Everyone who will listen. "Remember Sammy Jenkis, remember Sammy Jenkis". Great story. Gets better every time you tell it. So you lie to yourself to be happy. Nothing wrong with that - we all do. Who care if there's a few little things you'd rather not remember?


LEONARD
What the fuck are you talking about?


TEDDY
(theatrical shrug)
I dunno... your wife surviving the assault... her not believing about your condition... the doubt tearing her up inside.., the insulin -


LEONARD
That's Sammy, not me! I told you about Sammy -


TEDDY
Like you've told yourself. Over and over. Conditioning yourself to believe. "learning through repetition" -


LEONARD
Sammy let his wife kill herself! Sammy ended up in an institution - !


TEDDY
Sammy was a con man. A faker.


LEONARD
I never said he was faking! I never said that!


TEDDY
You exposed him for what he was: a fraud.


LEONARD
I was wrong! That's the whole point! Sammy's wife came to me and -


TEDDY
Sammy didn't have a wife.


Leonard freezes, staring at Teddy.


TEDDY (cont'd)
It was your wife who had diabetes.


mess_id = 1513180
CountZero * (5.9.2001 16:10)
ad Teddy a Natalie - "ty ses ten chlapik s tou pameti, jak o tobe mluvil ten policajt" - Teddy ale pravdepodobne neni policajt, viz scena v recepci "porucik Gammel?"

a Natalie: "znas nejakyho chlapika jmenem Teddy?" plus "Jimmy jel na sraz s chlapkem jmenem Teddy a nevratil se"


mess_id = 1513181
tjf * (5.9.2001 16:10)
S-M-L: Teddy dokonce Lennymu rika, ze Sammy byl odsouzen za predstirani. To si snad nevymyslel, aby ho zmatnul.
mess_id = 1513192
tjf * (5.9.2001 16:13)

CZ: Teddy je policajt:


Leonard FRISKS him, pulling out a GUN and a POLICE BADGE.


LEONARD (cond'd)
You're a cop. A fucking cop.


mess_id = 1513193
CountZero * (5.9.2001 16:13)
tjf: hmmm, přesvědčivé. Nicméně, pokud není jasné, kdo/co je Teddy, nic z toho nekouká ven (jak T. ví, co byl Sammy zač?)
mess_id = 1513196
CountZero * (5.9.2001 16:14)
tjf: a scéna v recepci? Proč Teddymu záleží na tom, jestli Burt slyšel, jak ho oslovuje?
mess_id = 1513197
Blabous * (5.9.2001 16:14)
CZ: no prave, z toho nic kloudnyho nevyplyva...
mess_id = 1513199
CountZero * (5.9.2001 16:15)
btw: já furt přemítal, kde se vzal ten revolver, co z něj jsou ty náboje v původním Lennyho autě :)
mess_id = 1513204
CountZero * (5.9.2001 16:17)
Dále: kdo Lennymu pořád telefonuje, Teddy? Proč to dělá? (a tím se znovu objevuje otázka kdy si nechal vytetovat "Nikdy nevěř telefonu", šlo by přidat pod čáru do otázek? imho je to nerozhodnutelný, ale co kdyby :)
mess_id = 1513210
tjf * (5.9.2001 16:20)
CZ: Teddy vi o Sammym vse, protoze na Leonardove pripadu pracuje od pocatku a tu historku uz slysel nekolikrat a jak rikal, ze je porad zajimavejsi. A protoze je policajt, snadno si overil, jak to bylo (zadna zena, odsouzen za podvod, ...).
mess_id = 1513213
CountZero * (5.9.2001 16:22)
offtopic: jsme nejaktivnější klub :)
mess_id = 1513215
Blabous * (5.9.2001 16:22)
jo, podle me Lennymu telefonuje Teddy... nekde vyklada o tom policajtovi, kterej mu furt vola a mysli si ze je to vtipny...
trochu divny je proc by to delal, kdyz uz ho podle svejch slov zna dlouho historku a Sammym zna zpameti a asistoval uz u nekolika vrazd Johnu G.

jo do Overenejch faktu pridam jeste neco ve smyslu, ze Lennymu nejde o pomstu, ale o to, aby mel co delat (viz to, jak se postve na Teddyho)
mess_id = 1513220
tjf * (5.9.2001 16:23)

CZ: Leonardovi porad telefonuje Teddy, protoze ho vyuziva ke svym obchodum. Lennymu uz to aspon jednou doslo a nechal si to vytetovat. S pomoci Teddy tedy Lenny zabil aspon dva J.G. (prvni snad skutecny viz foto, druhy Jimmy), cimz tedy odpoved na otazku 4. z hlavicky klubu, je ano.


mess_id = 1513222
CountZero * (5.9.2001 16:24)
tjf: odpovědi na otázky v (5.9.2001 16:14) a (5.9.2001 16:17) jsou pro pochopení z mé strany dost zásadní. Protože bez toho T. chování nedává smysl :)
mess_id = 1513229
Blabous * (5.9.2001 16:25)
hm, aspon se o tom klubu nekdo dovi : )
jak se pocita nejaktivnejsi klub? muzem tech nekolik set pristupu do tohohle klubu udelat my tri, nebo to jsou ruzny ID? spis asi to prvni co?
mess_id = 1513236
S_M_Lomoz * (5.9.2001 16:27)
Čili je docela možné, že reálný Sammy existoval, ale Lennyho příběh postupně opakovaný, memorovaný a sugerovaný už značnou část původního obsahu postupně nahradil vlastní Lennyho minulostí, kterou se Lenny snaží vytěsnit. O původním Sammym a skutečném případu se můžeme tak akorát domýšlet. Takže se můžeme spíš dohadovat, z kolika procent je Sammy Lenny. Tipl bych si, že ze Sammyho už tam zůstala tak akorát fyzická podoba a hrubá kostra (možná měl nějakou podobnou diagnózu, kdo ví - a Lenny vystupuje ve flashích občas jako Lenny i Sammy najednou).

Anebo ne. Kdo ví.
mess_id = 1513237
CountZero * (5.9.2001 16:27)
tjf: a kde je foto z prvni vrazdy? Imho by mu ukazal mrtvolu a ne jeho samotnyho, sklebiciho se...

Ze Lennymu vola Teddy bych bral jako soucast "uceni se opakovanim", to by slo. Vlastne mu takhle vzdycky muze prihrat data k dosazeni dalsi obeti..?

Jak to mohlo Lennymu dojit, ze ho Teddy zneuziva? To by se mu jednak musel priznat a druhdak by to muselo byt v dost bezprostredni minulosti..


mess_id = 1513238
Blabous * (5.9.2001 16:27)
tjf:
vyuzivani k obchodum nedava smysl, proc by furt dokolecka poslouchal pribeh Sammyho Jenkise?
mess_id = 1513243
tjf * (5.9.2001 16:29)

Blabous: Lenny nezabije Teddy, kvuli tomu, aby mel, co delat, ale aby se zbavil nekoho, kdo ho porad zneuziva.


Teddy's GREY SEDAN is parked in front of Leonard. Leonard looks at the sedan, the reaches into his sports bag for a PEN and a FILE CARD. He writes on the file card:


"TATTOO: I'VE DONE IT"


Leonard looks from the card to Teddy's sedan.


LEONARD (V.O.)(cont'd)
Maybe I'm not finished yet. Maybe I need to be sure that you won't ever use me again.


Leonard rips up the file card and takes out another.


LEONARD (V.O.) (cont'd)
You're a John G.? Fine, then you can be my John G.


Leonrad writes on the file card:


"TATOO: FACT 6. CAR LECENSE NUMBER"


mess_id = 1513250
Blabous * (5.9.2001 16:30)
hm, nemuselo mu ani dojit, ze ho zneuziva... proste kdyz mu jednou prislo podezrely, ze na druhym konci dratu je moc ticho napsal si ceduli "Tatoo: Never answer the phone" pak na vsechno zapomnel a podle te cedule se zaridil...
mess_id = 1513253
tjf * (5.9.2001 16:32)

Blabous 16:27: Aspon jednou ho vyslechnout musel, abychom se o nem dozvedeli i my :-)


mess_id = 1513259
Blabous * (5.9.2001 16:33)
karticka s "tatoo: I've done it" snad ve filmu nebyla ne?
mess_id = 1513265
tjf * (5.9.2001 16:35)
CZ: Jaka scena v recepci?
mess_id = 1513267
S_M_Lomoz * (5.9.2001 16:35)
Blabous: Umm, umm. "Tattoo" je vždycky údaj, který je naprosto elementární a o kterém ví, že ho nesmí NIKDY zapomenout. Takže NEVER ANSWER THE PHONE by mělo podle téhle logiky trvalý a hluboký význam...
mess_id = 1513268
tjf * (5.9.2001 16:36)
Blabous: Nevim, videl jsem to minuly tyden, a jak uz jiste vis, pameti se neda verit, tak se spoleham na scenar.
mess_id = 1513275
CountZero * (5.9.2001 16:37)
tjf: na to už jsem chtěl upozornit, to co používáš je "nějaký scénář", který s tím zfilmovaným může mít spoustu průniků. Ale to je všechno! (dyk i ten sedan je tam GREY a ve filmu byl BLUE)

Lenny právě že říká něco ala ta povídka, že je zapotřebí "jet dál". A že pro tentokrát bude Teddy jeho John G.


mess_id = 1513279
CountZero * (5.9.2001 16:38)
tjf: Ta kartička s I DID IT tam NENÍ. Ostatně, to ověří večer Blabous a spol :)
mess_id = 1513286
CountZero * (5.9.2001 16:40)
tjf: (scéna v recepci) když odchází Lenny zabít Jimmyho, potká se s Teddym v recepci motelu, kde sedí Burt (šmarjá, to je jak ňáká telenovela! :)) a Lenny se ptá "Poručík Gammel?" - načež Teddy vrhne znepokojivý pohlked směrem k B., jestli to slyšel a vyvede Lennyho rychle ven.
mess_id = 1513290
tjf * (5.9.2001 16:41)
CZ: Souhlasim, ale myslim, ze cetba povidky a scenare nam pomuze najit podstatu veci, protoze ve filmu pak dochazelo k "vylepsovani" na place a dalsimu mateni nepritele.
mess_id = 1513291
Blabous * (5.9.2001 16:41)
SML: "tatoo: license plate number" nebylo zrovna moc overeny...

jo to mi pripomina, kdyz mel vytetovano cislo auta, tak dalsi Johnove, kteri prichazeli v uvahu po Teddym, uz byli z docela uzkeho okruhu : )
mess_id = 1513298
Blabous * (5.9.2001 16:42)
tjf:
povidka ma stejnej namet, ale dej uplne jinej... vetsina se odehrava ve cvokarne
mess_id = 1513312
tjf * (5.9.2001 16:46)
CZ a scena v recepci: Ten znepokojivy pohled ve scenari neni. Ale rika o sobe, ze pracuje undercover.
mess_id = 1513313
CountZero * (5.9.2001 16:47)
Blabous: (počet možných Johnů) ne-e. Uvědom si, že si mrtvýho Teddyho vyfotil a nebyl tu nikdo, kdo by mu provedl to, co Teddy po vraždě Jimmyho.. se zdá, že pak musel spáchat sebevraždu nebo co :)
mess_id = 1513314
tjf * (5.9.2001 16:48)
Blabous: Myslim, ze se s filmem nijak nevylucuje.
mess_id = 1513316
CountZero * (5.9.2001 16:48)
tjf: proto říkám, že ten scénář je matoucí :(

Jo, jasně, pracuje undercover, taky jew "jen jeho kámoš", práskač.. trochu moc lží na to, aby mu člověk (divák) věřil, ne?


mess_id = 1513319
Blabous * (5.9.2001 16:49)
CZ: mno tu fotku moh spalit i bez Teddyho...
mess_id = 1513320
CountZero * (5.9.2001 16:49)
ad povidka/film: spis jen pro pochopeni principu, na kterym Lenny funguje..
mess_id = 1513321
tjf * (5.9.2001 16:49)
Porad nerozumim tomu, proc si Leonard obleknul Jimmyho saty!
mess_id = 1513324
Blabous * (5.9.2001 16:51)
tjf: (povidka) to asi ne, ale nevim nakolik je spolehlivy z ni neco dedukovat...

ehm, jdu si trochu vorazit, za pul hodky to zacina, uz ted me z toho boli siska...
stejne toho zas pulku zapomenu...
mess_id = 1513325
CountZero * (5.9.2001 16:52)
äd fotka: ano. Ale jaky (by) k tomu mel duvod? Co mi prijde zajimavy je to, ze tu prvni si nechal Teddy (ehm, protoze si Lenny nechal udelat tetovani? :))
mess_id = 1513326
CountZero * (5.9.2001 16:52)
tjf: mas pravdu, ze je to zajimava otazka, at ji Blabous prida nahoru..
mess_id = 1513383
tjf * (5.9.2001 17:18)
Tady je par zajimavych teorii, jak to vlastne bylo.
mess_id = 1513413
CountZero * (5.9.2001 17:28)
Uprimne receno - dost spekulujou. treba "(3) Leonard kills mercilessly, without knowing with certainty if the person he kills is positively guilty of the crime he states he is avenging. He commits three homicides." - jakej maj, krom tvrzeni Teddyho, ktery lze kdy muze, dukaz o treti vrazde?

btw: vsimli jste si, jak Teddy chce Lennyho pripravit o Jaguara? (kdfyz odjizdej s Doddem, rika mu Lenny: "pojedu s nim, jed za nama". Teddy na to "dej mi klice" - a moc dobre vi, ze kdyz prijede svym autem, nebude muset nic vysvetlovat a Jaguar bude jeho.. Teddy je zloduch.


mess_id = 1513562
CountZero * (5.9.2001 18:43)
A ještě: Lenny je taky trochu trotl, protože jak naráží do těch dveří v motelu (neví, na kterou stranu se otevírají), tak je vidět, že zevnitř mají velkou ceduli PUSH. Tzn. že zvenku asi bude PULL :))
mess_id = 1513596
S_M_Lomoz * (5.9.2001 18:57)
Ta paměť. Jaká přesně tetování má kromě I'VE DONE IT Lenny na sobě?
mess_id = 1513625
CountZero * (5.9.2001 19:14)
Uf. Mno:

NEVER TRUST THE PHONE
FIND HIM AND KILL HIM
FACTS 1-6
šipku :)
JOHN G. RAPED AND MURDERED MY WIFE (v tý povídce má jeho obličej a I RAPED AND KILLED YOUR WIFE :)
takovej ten trojúhelník, co se dá číst, když se podívá na svou hruď, stojí tam tak něco jako CAR, HOME atp

..a spoustu zajímavějších :)


mess_id = 1513652
Luke * (5.9.2001 19:22)
Prosim, dejte do zahlavi vetu: "Dobry den, pokud jste jeste Memento nevideli, nectete si tento klub. Prislo by vam, ze ten film je bezbreha kravina."

Zacinate blabolit a obavam se, ze ve vas ani neni touha Memnto nejak vyresit, ale co nejucinneji sejmout cizi teorii :) Trochu to pripomina nesmrtelne "byl Deckard replikant nebo ne?" (samozrejme, ze nebyl, ale furt se najde dost lidi, co tvrdi, ze byl, jen aby se sprajcli v opozici)


mess_id = 1514283
tjf * (5.9.2001 22:45)
Luke: A ja myslel, ze uz to mame skoro vyresene. A Deckard replikant byl.
mess_id = 1514860
Blabous * (6.9.2001 10:12)
ehm, takze
castecne odpovedi na otazky:
1. Teddy je policajt, vysetroval prepadeni u Lennyho a od te doby ho vyuziva... (vefilmu ukazuje placku a pochybuju, ze by to slo az do taovejch blbosti jako falesna placka apod.)
2. Teddy a Natalie se potkali, nicmene Natalie nevedela, ze Teddy je Teddy, ale Teddy to ocividne vedel... (kdyz pride Lenny do baru v Jimmyho hadrech, tak se ho Natalie pta, jestli je Teddy)
3. imho vzpominka na to jak, zabil prvniho Johna G. ... jeste pred tim nez napumpoval zenu inzulinem
4. jo

podrobne to sem vypise Thomas, ma to napsany : )

CZ:
(auto)Teddy se podle me chce Jaguara zmocnit, kvuli ty kisne s prachama, co je v kufru na kterou Lenny uz davno zapomnel... vezme prachy a Jaguara se zbavi... kdyby nekdo patral po Jimmym...
(push/pul) to uz jsem tu zlehka zminoval... ukazuje to imho na to, ze neni schopnej vytvorit navyky stejne jako Sammy

Luke:
: ))))))))))))))))))
haaaaaaaahaaaaaaaaaaaa
fakt jsi me pobavil, kdyz zrovna v tuto dobu vzpominas Blade Runnera : )))))))))
Deckard byl replikant a rek bych ze ti to v tomhle klubu bude tvrdit jeste Thomas, Vetek, Ferguss a Jonash : ))))))) sprajclej v opozici jses ty : )))))))
mess_id = 1514908
His * (6.9.2001 10:30)
no, tak to je takova zlata stredni cesta, az na to tetovani....porad se nemohu smirit s nejakym odstranovanim....proste neprijatelny, asi jako pro luka decard replikant, coz samozrejme byl..:-))
mess_id = 1514917
Blabous * (6.9.2001 10:32)
blecha:
no to tetovani mi tam jediny hapruje... odstraneni mi nesedi, to uz je skoro jak falesna policejni placka...
mess_id = 1514921
His * (6.9.2001 10:34)
:-)))
presne tak, dreade...
mess_id = 1514987
Mentat * (6.9.2001 10:56)
Je ta orig. povidka nekde k videni na netu?
mess_id = 1514999
His * (6.9.2001 11:01)
balabous stahnul
mess_id = 1515015
Mentat * (6.9.2001 11:07)
diky moc.
Nechce se nekdo pripojit k projektu ceskych titulku k divxu? Kdyz na tom budu delat sam, zas to budu delat mesic :)
mess_id = 1515090
S_M_Lomoz * (6.9.2001 11:36)
IMHO a POCHYBUJU jsou fajn, ale ještě je to potřeba dokázat :-)
mess_id = 1515119
Vetek * (6.9.2001 11:45)
Mne uz je snad taky vse jasne od identity Teddyho az k Deckardovi. Jedine, co bakes my noodle je ta zpropadena vymena hadru...

p.s. ad dvere push/pull - zas bych to tolik neresil, proste bylo treba ukazat, ze si nepamatuje, kam se oteviraji, is all.
mess_id = 1515179
tjf * (6.9.2001 12:09)
Vymena satu: Klicem je podle mne povidka. Tam taky prodal hodinky a koupil zvonecek bez nejakeho duvodu, jenom proto, aby sam sebe zmatnul.
mess_id = 1515296
Blabous * (6.9.2001 13:00)
SML: taky jsou to "castecne odpovedi" : )))
mess_id = 1515662
shaga * (6.9.2001 15:03)
tfj: Povidka je povidka, film je film. Myslim, ze reseni filmu by melo vychazet z toho, co je na platne a ne z predlohy a nejakych okolostojicnosti.
mess_id = 1516029
Mentat * (6.9.2001 18:23)
Je vsechno na webu Mementa pravda?
mess_id = 1516107
Thomas * (6.9.2001 19:12)
Výsledek včerejšního brainstormingu v přehledné podobě. Připomínky vítány :-)
mess_id = 1516274
Ferguss * (6.9.2001 20:09)

Thomas: Dokonalá práce. Myslím, že není co dodat.


Luke: Nechci aby to vypadalo jako spiknutí, ale Deckard replikant byl. A věř nám. Po tom co se nám  včera podařilo rozlousknout Memento už byl  Blade  Runner hračka :-))


mess_id = 1516322
Cival * (6.9.2001 20:25)
Zda se mi to vely nejaky divny - me spis Leonard pripadal jako blazen, co k zivotu potrebuje nejakej ukol - pomstit smrt sve zeny. A kdyz ji "pomstil", tak se mu nechtelo zit bez "ukolu" a tak si rekl, ze ji nepomstil a pokracoval dal...
mess_id = 1516403
Thomas * (6.9.2001 20:50)
Cival: Ano, vždyť tak to je. A díky tomu ho Teddy využil pro ten kšeft s prachama.
mess_id = 1516409
Cival * (6.9.2001 20:53)
Thomas: Kolikrat si to videl? Ja jen jednou - a to jsem byl fascinovanej pouze postavou Lennyho, takze jsem si tech ostatnich vztahu moc nevsimal.
mess_id = 1516417
Thomas * (6.9.2001 20:54)
Cival: Včera jsem to viděl teprve potřetí.
mess_id = 1516662
His * (6.9.2001 22:42)
Burt byl dealer?
mess_id = 1516677
Ferguss * (6.9.2001 22:54)
His: Jasně dohazoval kšefty  Jimmymu. Tedy to zmínil.
mess_id = 1516706
His * (6.9.2001 23:22)
jsem asi slepej a hluchej....
mess_id = 1517170
tjf *
2. pokus o vysvetleni Jimmyho satu: Lenny hleda Johna G. Ted si mysli, ze ho nasel - Jimmy Grant. Nenavidi ho, tesi se na to, jak mu klackem rozmlati hlavu - a kdyz prijede na misto setkani, vidi, jak si Jimmy zije: jaguar, drahy oblek. Rika si, ty jsi mi znicil zivot a sam si zijes takto (jako pojistovak Lenny nosil jen levne obleky). Tak to ne. Pekne se vyslec, at mi to neumazes a vse se zabavuje. Za to jak si mi znicil zivot je to jen male vykoupeni.
mess_id = 1517175
tjf * (7.9.2001 10:28)
anonym=tjf
mess_id = 1517178
tjf * (7.9.2001 10:29)
Jeste jedna otazka: Proc Lenny neprekvapilo, ze je v kufru auta ranec penez? Ja myslim, ze o tom nevedel.
mess_id = 1517193
His * (7.9.2001 10:37)
tezko o tom mohl vedet....ale na druhou stranu si nemyslim, ze by ho to melo prekvapit...lenny prece zije zivot, kdy ho nesmi nic prekvapit....a potom, nedomnival se lenny, ze vrah je drogovy dealer?...a ty prece maji penez dost...
mess_id = 1525319
Mentat * (11.9.2001 8:48)
Poznamka k 'oficialnimu' schematu: to odstraneni tetovani je mysleno vazne? Kdyz jediny veci kterym veri uplne, jsou tetovani, proc by si ho nechal odstranit?
BTW ze 4/5 prelozeny titulky si muzete stahnout tady.
Jeste jsem to po sobe ani necetl a je tam par mist oznacenych ******, kterym jsem z nejakeho duvodu nerozumel, tak mi kdyztak dejte vedet.
mess_id = 1525547
Blabous * (11.9.2001 10:33)
Mentat:
hm, rek bych ze si to nechal odstranit ze stejnyho duvodu jako spalil ty fotky...
co se tyce titulku, tak je tu nekde scenar...
mess_id = 1525566
Blabous * (11.9.2001 10:41)
dal jsem do zahlavi scenar a povidku...
mess_id = 1525679
Mentat * (11.9.2001 11:21)
Blabous: jo, scenar mam, ovsem neni tam vsechno (coz vadi) a je tam spousta veci navic (coz nevadi).
Samozrejme tam chybi ty zahuhlany veci, kterym nerozumim, a protoze to tady jeste neni v kine, nemam sanci to opsat..A anglicky titulky nemam :(
mess_id = 1527857
CountZero * (12.9.2001 0:21)
Mam par vyhrad. Momentalne nejsem ve stavu je sepsat, ale jedna me vrta hlavou nejvic: proc mu Natalie pred inzultaci rika, ze mu muze rict cokoliv a on si to nebude pamatovat a budou porad nejlepsi pratele? Zna ho v tu chvili par hodin... a dale: proc Teddy rika na Lennyho narazku "ze by mu nedali ridicak na bouchacku" neco ve stylu "to doufam"? Je to takovy automaticky, jako by si v podstate nebyl jistej... a jeste: neverim teorii o odstranenym tetovani. Pokud by si to nechal vytetovat, mel dve moznosti: vryt si to do pameti nebo si ve svem patnactiminutovem intervalu uvedomit, co se stalo. Ze by mu ho nechal odstranit Teddy? TO je divocina.
mess_id = 1530501
kuccy * (13.9.2001 0:34)
Tak jsem byl pred dvouma dnama znovu na mementu a stejne i po precteni vsech prizpevku v tomto foru se domnivam, ze film ma vice koncu :-).

S hodne vecmi co napsal Thomas do schema souhlasim az na odstraneni tetovani. S tim proste ani souhlasit nemuzu, to uz je opravdu hodne ujety!!
A jeste jedna vec ke schematu. Pise se tam, ze po vrazde ztraci Leonard moznost vytvaret vzpominky, ale pak u VRAZDA se pise, ze Leonard casem prcha z ustavu a opet se spojuje s Johnem Gambelem tedy Teddym. Ale jak si ho muze pamatovat, kdyz pred tim pisete, ze se s nim seznamil az po uraze? He???
mess_id = 1531312
Tetsuo * (13.9.2001 12:24)
Vcera jsem videl Memento podruhy. Myslel jsem si, ze jsem to napoprvy docela dobre pochopil, ale ted v tom mam jeste vetsi hokej.
Kazdopadne, je mozne, ze ten film ma vice "reseni".

Ale - a to vas bude zajimat - zrejme jsem objevil odpoved na kardinalni otazku v zahlavi klubu "proc si proboha Lenny uz pred vrazdou Jimmyho planuje vzit jeho saty, coz nasledne ucini?"

IMHO - cernobile flashbacky, jak vsichni vime, jsou ve fabuli pribehu (alespon te primo predvedene) uplne na zacatku. Lenny ma zatim na sobe jakesi obnosene hadry a v pokoji rika, ze, pokud clovek v jeho stavu potrebuje system (spravnou vybavu), a zacne vypocitavat veci, ktere potrebuje - mezi nimi je "sako" + "sest kapes". Toto si vstipi, a kdyz uvidi ohoz Jimmyho Granta, tak ho donuti se svleknout.

Co vy na to?
mess_id = 1531530
CountZero * (13.9.2001 13:45)
Imho ma na sobe takovou tu vestu, ve ktery je kapes vic nez na saku. Kolik je vlastne na saku kapes? Dve kapsy zvenku, dve zevnitr a jedna na kapesnik? :))
mess_id = 1531898
Thomas * (13.9.2001 15:38)
kuccy:

Odstranění tetování
samozřejmě není to úplně jisté, ale mnoho prvků tomu nahrává. Ta vzpomínka, kdy Leonard leží v posteli s manželkou a to tetování je tam vidět, vypadá pravdivě. Po vraždě Johna G. je Leonard vyfocen jak si ukazuje na hruď, kde to tetování je. A když Leonard s Natalií stojí před zrcadlem, ona mu to místo ukazuje a ptá se "a co tady" ?

Spojení John Gammell - Leonard
Znamená to, že Leonarda kontaktoval John Gammell. Zřejmě mu předal ty papíry o vyšetřování nebo něco jiného, aby ho přesvědčil. Leonard si ho samozřejmě pamatoval nemohl.

Tetsuo

Šaty
Líbila se mi teorie, kterou tady nedávno někdo nastínil (Vetek ?), o tom, že s těmi šaty a fárem si Leonard připadal konečně jako "někdo" a ne "nikdo". Přestože ztratil možnost dlouhodobé paměti, zřejmě v něm panuje pocit, že se nutně musí nějak změnit a že je třeba začít nový život. Nová identina podepřená luxusními šaty a fárem je dobrým startem.

mess_id = 1531920
kuccy * (13.9.2001 15:42)
Tetuso: promin, ale to se mi taky nejak nezda. Se satama je to vazne divny.
mess_id = 1531944
CountZero * (13.9.2001 15:51)
Thomas: "Po vraždě Johna G. je Leonard vyfocen jak si ukazuje na hruď, kde to tetování je." - tim doufam nechces rict, ze tam to tetovani je. (protoze neni)
mess_id = 1531973
His * (13.9.2001 15:59)
Thomas: nejak tvoji teorii s tetovanim prilis nechapu..
mess_id = 1531980
Thomas * (13.9.2001 16:01)
CZ: Ech...má tam být samozřejmě "...na hruď, kam si to nechá vytetovat."

Zmýlená neplatí, š...l jsem Vladěnu bez gatí :-)
mess_id = 1531983
Thomas * (13.9.2001 16:02)
His: A co je na tom k nepochopení ?
mess_id = 1532000
His * (13.9.2001 16:10)
no, ze nic z toho nenaznacuje, krome one kotroverzni sceny na konci, odstraneni tetovani
mess_id = 1532360
Tetsuo * (13.9.2001 19:28)
Moje a Vetekova konstrukce dohromady davaji odpoved na otazku v zahlavi.
Ta vesticka vypada blbe, ale sako je nejenom prakticke, ale i cool (designer suit) :-)
mess_id = 1532418
Ferguss * (13.9.2001 19:53)
Johna Gammella mohl vyhledat i Leonard sám. Nezapomeňte, že vlastnil vyšetřovací spis a Gammelovo jméno se v něm pravděpodobně vyskytovalo.
mess_id = 1534182
kuccy * (14.9.2001 11:38)
Ferguss: ale to by bylo zase proti Thomasovi myslence, ze ho kontaktoval Teddy sam a predal mu spis on.
Podle me Leonard nevedel, ze Teddy je vlastnim jmenem John Gammbell.
jo a BTW: ta scena s tim tetovanim I did it. je barevna nebo takova nasedla, jako z minulosti??
mess_id = 1534375
His * (14.9.2001 12:37)
barevna
mess_id = 1534713
Thomas * (14.9.2001 14:10)
kuccy: No napada me jeste neco jineho.....proc vlastne Leonard celou dobu Johnu Gammellovi vypravel po telefonu svuj pribeh, kdyz ho urcite musel davno znat ?

Pokud je ten film tak fikanej, jak doufam a nejsou tam ty chronologicky cernobily vsuvky jenom pro dobrou orientaci divaku, tak Lenny potkal Teddyho az v motelu.

Ale to by zase neodpovidalo situacim ze zaveru filmu, kdy Teddy presvedcuje Lennyho, jak uz skutecneho vraha jednou nasli.

Kazdopadne ten rozhovor po telefonu musi mit nejaky vyznam.
mess_id = 1534783
Thomas * (14.9.2001 14:32)
Teď jsem našel skvělý článek Everything you wanted to know about Memento a jsem zase zmatený.

Autor tam odhaluje opět několik nových teorií, několik jich zavrhuje (scénu s "I´ve done it" označuje za výmysl) a vůbec se velmi obšírně věnuje obsahu i otázkám. Vřele doporučuji.

Super zprávou je, že podle něho by DVD mělo umožňovat chronologické řazení filmu!
mess_id = 1536444
CountZero * (15.9.2001 16:31)
Thomas: ad fotka/Teddy apod - Lenny bydlel v hotelu ve dvou pokojich a v tom prvnim zustaly nejaky jeho veci - takze tam mohl taky ztratit tu fotku.. otazkou by potom ale pochopitelne bylo, kdo ji teda udelal!

ad telefonni rozhovor: a nezapominejme na tetovani o neduvere k telefonu :(


mess_id = 1539263
kuccy * (17.9.2001 12:30)
HIS: aha, dik

Takze podle me "scena" z "I did it" je jenom vymyslena v hlave Lennyho. Myslim, tim, ze si to predstavoval, nebo si nebyl zrovna jist. Stejne tak, jako kdyz pichal svoji zenu, nebo nepichal. A vy vite jak to myslim, uchylove! :-)))
mess_id = 1539279
kuccy * (17.9.2001 12:35)
Thomas: Tak to mi taky neni moc jasny. Osobne si myslim, ze mu opravdu volal Teddy a za
A) se tak dozvidal, co ma treba Lenny za lubem a za
B) ho mohl takhle Teddy vyuzivat. Navest ho na spatne stopy atd..
A tetovani ohledne telofonu by se tim hned vysvetlilo, neb si Lenny nekdy uvedomil, ze to muze but byt A) Teddy nebo B) nekdo kdo mu dava spatne informace a hned si to napsal a pozdeji vytetoval.
Co vy NATO?
mess_id = 1539327
CountZero * (17.9.2001 12:50)
kuccy: nejaxi nedovedu predstavit, jak by na to prisel (telefon)
mess_id = 1539601
Vetek * (17.9.2001 14:03)
Thomas: V tom s Vladenou ti nevychazi rytmus rymu. Pokud misto tecek dosadis libovolne koitalni sloveso, musis Vladenu chca nechca zkratit o jednu slabiku. :)
mess_id = 1540139
kuccy * (17.9.2001 16:23)
CountZero: Tech moznosti je preci spousta. Nekde mel neco napsanyho a ten z telefonu mu rekl neco jinyho, nebo mu treba Teddy rekl, ze mu vola a on si to nekam napsal atd., atd....
Muze to preci takhle byt, ne? Nic jineho me totiz nenapada :-)
mess_id = 1540676
Thomas * (17.9.2001 19:15)
Vetek: mhmm :-)
mess_id = 1546557
Mison * (19.9.2001 23:43)
Jo, ohledne tetovani na ruce souhlasim s kuccym - nema imho zasadni vyznam. Ty saty mi taky dlouho lezely v hlave, ale nakonec sem dosel k podobnemu zaveru jako Thomas - Lenny sam rikal neco ve smyslu, ze si vezme Dodduv zivot, zkratka se chtel alespon kratkodobe identifikovat.

S tim tetovanim "I did it" je to fakt divny, ale myslim, ze si ho dal udelat po prvni vrazde (cloveka, kterej MALEM zabil jeho zenu). Pote, co se jeho zena zabila inzulinem a on to nevydejchal (pobyt v blazinci) si to tetovani ve slabe chvilce nechal odstranit a zacal znovu hledat "Johna G." (proste proto, ze se nesmiril s tim, ze zena zemrela kvuli nemu).
mess_id = 1546879
His * (20.9.2001 9:07)
nebo taky si chtel nechat odstranit vsechna tatovani, jenze po odstraneni prvniho (i've done it) na to samozrejme zapomnel a zacal opet hledat johna g.....:-))
mess_id = 1547050
Vetek * (20.9.2001 10:47)
Mison: Jak by se mohl smirit/nesmirit se smrti svoji zeny, kdyz na ni po kazdych 15 minutach zapomnel?
mess_id = 1547073
His * (20.9.2001 10:53)
Vetek: na co ze zapomnel?
mess_id = 1547088
S_M_Lomoz * (20.9.2001 10:57)
A on neměl vytetováno SHE'S GONE, uhm?
mess_id = 1547155
Vetek * (20.9.2001 11:27)
No zapomnel na to, ze je jeho zena mrtva, vy jste ten film nevideli? :)
mess_id = 1547176
His * (20.9.2001 11:33)
N: "what's the last thing you do remember?"
L: "my wife..."
N: "that's nice"
L: "...dying.."
mess_id = 1547353
kuccy * (20.9.2001 12:36)
SML: podle me to vytetovano ma! Sice nevim presne kde, ale nekde urcite :-)
mess_id = 1547441
S_M_Lomoz * (20.9.2001 13:18)
Anebo nápis JOHN G. RAPED AND KILLED MY WIFE...
mess_id = 1547472
His * (20.9.2001 13:31)
SML: o cem, ze vlastne debatujeme?...nejak jsem ztratil nit....tvrdi tady nekdo, ze to vytetovano nemel?
mess_id = 1547491
Vetek * (20.9.2001 13:41)
His: Shit, zajdu jeste jednou. :)
mess_id = 1548212
Thomas * (20.9.2001 19:15)
Vetek: Taky to plánuju. Někdy přiští týden. Přidá se někdo ? :-)
mess_id = 1548220
S_M_Lomoz * (20.9.2001 19:17)
Hm, možná bych... taky bych šel.
mess_id = 1549544
Vetek * (21.9.2001 11:01)
Thomas: Heh, koukam, ze uz to vyslo na DVD, takze asi rovnou poridim a muzem usporadat rovnou Mystery puzzling DVD vecirek, hm? :)
(pry na DVD je moznost zapnout mode "sceny v casovem sledu")
mess_id = 1550394
kuccy * (21.9.2001 14:52)
Vetek: Fakt, no tak to je sqely!!!
Kolik toho budes objednavat? Ber to po kilech!! :-)
mess_id = 1550716
Blabous * (21.9.2001 16:07)
Vetek: no vzhledem ke genialnimu Mystery Blade Runner Session nelze nez rvat "ANOOO" : )))
mess_id = 1551073
oleav * (21.9.2001 19:49)
thomas ja bych se mozna pridal zalezi na case
na druhou stranu ale mam obavi, ze navstevou v kine se to moc nevyresi ...

Vetek to sem taky zaslech ze se tam daj prehazet ty sceny, nechme se prekvapit ... no stejne nam to ale moc nepúomuzuze vyjasnit nektery veci jako treba tetovani I´ve done it ... IMO to tetovani si musel nechat odstranit


mess_id = 1551820
samuel * (22.9.2001 11:23)
Já osobně si myslím, že je to nejlepší thriller od mistovského snímku SEDM.
mess_id = 1553617
Mentat * (23.9.2001 22:25)
Prosba pro vsechny co maji doma rip: dokoncil jsem titulky, az na nejakych 20 radku (zde)
To neprelozeny je oznaceny *** a je tam jeste hromada nesmyslu, ale ty uz si upravim sam. Pokud mi pomuzete doprelozit ty ***, budu moc rad.
mess_id = 1553921
tjf * (24.9.2001 13:25)
Kdyz Leonard zabije svou zenu inzulinem, proc si pote vsugerovava, ze to udelal Sammy, kdyz na to stejne za 15 minut zapomnel?
mess_id = 1553940
Mentat * (24.9.2001 13:33)
Protoze u nej funguje 'conditioning'?
mess_id = 1554287
tjf * (24.9.2001 15:32)
Ale proc to dela? Proc se snazi zapamatovat si neco jinak nez bylo, kdyz si stejne nepamatuje, jak to bylo.
mess_id = 1555182
Douglas * (24.9.2001 20:57)
Tjf: Jo, to mi taky přišlo kapku divný, proč by si svou minulost pamatoval jako minulost někoho jinýho?
mess_id = 1584731
Berkana * (8.10.2001 8:32)
Mam dotaz: vi nekdo neco o to jak se stal Lennymu uraz po kterem mel ztratit pamet? Jestlize si Sammyho vymyslel po uraze, jak to, ze ten pribeh vzapeti nezapomnel? Jestlize je Lenny ve skutecnosti cvok Sammy, jak muze normalne behat mimo ustav?
mess_id = 1585494
Vetek * (8.10.2001 13:32)
Berkana: zkus si nalistovat par stran zpet, mnohe se dozvis. Lenny dostal do hlavy (uraz), Sammyho vysetroval pred urazem, takze si ho nevymyslel, z ustavu pozdeji pravdepodobne zdrhl.
mess_id = 1586582
Douglas * (8.10.2001 23:37)
Vetek: Pokud ovšem Sammy nebyl Lenny.
mess_id = 1586741
CountZero * (9.10.2001 2:43)
tjf: klic ke tvy otazce ti poda Teddy - rika preci Lennymu, ze "Koho zajímá, že je pár detailů, které si radši nechceš pamatovat." (viz cesky titulky o kus niz) Udelal to proto, aby mohl zit dal svou pomstou namirenou proti chlapikovi, ktery "zabil jeho zenu". V jeho svete nema menzelka, kterou zabil sam, misto.
mess_id = 1587021
tjf * (9.10.2001 10:00)
Zkusim to shrnout: Lenny po utoku ztrati pamet a jeho manzelka prezije. Ziji spolu, ale Lenny predavkuje manzelku inzuline. Jde do ustavu a tam mu to porad predhazuji. Nastve se, sezene si spis o utoku, vynda listy, kde je receno, ze manzelka prezila (pripadne ze nasli 2. utocnika) a naconditionuje si, ze manzelka neprezila a ze s tim inzulinem to byl Sammy. A najednou ma jeho zivot smysl.
mess_id = 1587070
Vetek * (9.10.2001 10:24)
Douglas: Myslim, ze nebyl. Ale to neznamena, ze vsechny sceny, kde je videt, si Lenny nevymyslel. Sammy byl proste podvodnik, kterymu to nesezrali (na konci, resp. zacatku to rika i Teddy).
mess_id = 1587366
CountZero * (9.10.2001 12:51)
to je otazka, ktera imho nema reseni, jestli sammy existoval nebo ne..
mess_id = 1634289
Blabous *
Jakto ze mel jen jednu fotku Teddyho? To nemel zadny starsi fotky kdyz se s nim stykal uz driv?
mess_id = 1634320
Blabous * (2.11.2001 20:54)
zlikvidoval, stejne jako tu fotku mrtvyho Jimmyho...
mess_id = 1636871
Tetsuo * (4.11.2001 13:28)
... nebo lepe receno - kazdeho mrtveho Jimmyho :-)
mess_id = 1642410
kuccy * (6.11.2001 22:19)
ALL: Uz jste nekdo videl/koupil DVDcko???
mess_id = 1649297
Vetek * (9.11.2001 18:03)
kuccy: nadelim si ho pod stromecek. :)
mess_id = 1653309
zidour * (12.11.2001 2:19)
Mam dve male nejasnosti:
1) Jak to, ze Leonard nema fotku Teddyho z drivejsi doby, vzdyt se museli dobre znat i pred tim.
2) Kdyz lezi Leonard s manzelkou v posteli a ma na hrudi vytetovano "I've done it", tak tam ma zaroven i "John G. raped and murdered my wife". Proc by si nechaval vytetovat to, ze je jeho zenamrtva, kdyz zije?
mess_id = 1653712
Mentat * (12.11.2001 11:04)
Jak vlastne prisel Leonard na Johna G.? Myslim konkretne to jmeno. Proste si ho vymyslel? A jak si sam sobe odduvodnil to, ze zna jeho jmeno (kdyz podle policie neexistuje atd.)?
mess_id = 1653747
Blabous * (12.11.2001 11:14)
zidour:
1. viz asi pet prispevku pod tvoji otazkou
2. to se tu resilo velmi zdlouhave, nakonec snad zvitezila verze s odstranenim tetovani... viz Teddyho verze, ze manzelka neumrela pri prepadeni
mess_id = 1653925
zidour * (12.11.2001 12:33)
Blabous:
Ted nevim, jestli si dobre rozumime. Tetovani si nechal odstranit, dobre. Me ale neni jasne, ze ma na hrudi vytetovano "John G. raped and murdered my wife", kdyz manzelka lezi vedle nej v posteli ziva...
mess_id = 1653944
His * (12.11.2001 12:40)
to s tim "i've done it" je sen..
mess_id = 1653970
Blabous * (12.11.2001 12:48)
zidour:
protoze posledni, co si pamatuje, je jeho umirajici manzelka... pet minut po tom, co ziva manzelka vstane z poslele si na ni nebude pamatovat
mess_id = 1654396
Thomas * (12.11.2001 19:39)
Sem nám to nějak zamotává...protože, jestli to tetování tam je, jak Zidour říká, takt to mění situaci...

Tím pádem neuspěje teorie o ostranění tetování a všechno to vypadá, jako že ta scéna s "I´ve done it" je výmysl...
mess_id = 1655343
Tetsuo * (13.11.2001 19:33)
"Zavres oci, ale svet nezmizi." To je naprosto dvojsmyslna mantra...
mess_id = 1655882
Thomas * (19.11.2001 19:16)
Ech...než to tady spadne...slyšel jste či viděl jste někdo CD rip s Mementem, který teď koluje po Čechách ? Prý je tam kromě titulků i to scéma ze zhora :-)